Senaste nytt

Visste du att - En tråd där vi berättar om de små sakerna vi inte visste men nu vet

Traveller

Medlem
Vet ni att man kan köpa SAS biljetter i SAS egna lounger? Det måste vara SAS mest hemliga försäljningskontor och inte en enda gång på alla de år jag flugit har någon berättat det förrens i dag. Det finns ju inte ens en skylt eller någon annan information om det! Lärde mig det då jag snackade med personalen i SAS T5 ARN lounge i dag. Det finns alltid en person utbildad på detta vilket också innebär att man kan prata och boka bonusbiljetter...

SAS kanske borde trycka upp en liten skylt med info!
 

Roger J

Medlem
Annars skulle de ju inte kunna boka om någon. Krävs ju ofta omskrivning av biljett. De har ingen kassa dock, så vill man byta t.ex. en voucher mot cash måste man gå till riktiga biljettkontoret.
 

mry

Medlem
SAS i Luleå på LLA har ett antagligen ett nytt system som de kommer använda för checkin på alla flygplatser i framtiden. Som kund märker man det med annan font på boardingpasset och lite annan information.

Edit: Har inget boardingpass kvar verkar det som, men jag kom på att man ser det på tagen de sätter på bagaget. Där står det mer om bokningen samt att den saknar onödiga falt med via flygplats ifall det inte behövs. Sen så finns det en liten sak till, de har bytt plats på den vågrätta och lodrätta streckkoden neranför texten med vart bagaget ska. Alltså streckkoden som det står 0117 följt av numret på taggen på när den är grön. Det står 3117 först om taggen är röd.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Detta gäller väl oxå bara SAS "egen" bemannade lounger typ ARN/OSL/CPH?..ex vis GOT kan inte ens ändra platser...utan behöver promenera ut i avgångshallen igen vid ombokningar etc som kräver ny biljett etc?!
 
Detta gäller väl oxå bara SAS "egen" bemannade lounger typ ARN/OSL/CPH?..ex vis GOT kan inte ens ändra platser...utan behöver promenera ut i avgångshallen igen vid ombokningar etc som kräver ny biljett etc?!

Ja.:( Fast GOT kan faktiskt ändra bonuskort i din bokning (damen var skeptisk först, men lyckades galant), så har jag börjat fundera på hur mycket mer de kanske kan göra, som vi (och kanske dem inte vet om)?

Uppdatering: Jag vet ju inte iofs om hon ringde till avgångshallen eller liknande...
 

Albin

Medlem
SAS i Luleå på LLA har ett antagligen ett nytt system som de kommer använda för checkin på alla flygplatser i framtiden. Som kund märker man det med annan font på boardingpasset och lite annan information.

Edit: Har inget boardingpass kvar verkar det som, men jag kom på att man ser det på tagen de sätter på bagaget. Där står det mer om bokningen samt att den saknar onödiga falt med via flygplats ifall det inte behövs. Sen så finns det en liten sak till, de har bytt plats på den vågrätta och lodrätta streckkoden neranför texten med vart bagaget ska. Alltså streckkoden som det står 0117 följt av numret på taggen på när den är grön. Det står 3117 först om taggen är röd.

Det är nya Amadeus Altea som testas på vissa stationer först innan det går ut till övriga flygplatser. Testas på bl.a. EWR, HEL, LLA m.fl.
 
Toppen