Senaste nytt

Hur sören lyckades Hilton automatiskt koppla min bokning till mitt bonuskort?

Gnopps

Medlem
Jag har gjort en bokning på Hilton i Budapest för nästa månad. Bokningen gjordes på en onlineresebyrå som inte har några data om mig. När jag nu går in på min Hhonors-sida kan jag se min framtida reservation listad där, detta trots att jag inte lagt till mitt Hhonors-nummer i bokningen! Hur kan Hilton ha lyckats koppla ihop min reservation med mitt kundnummer? Det enda de kan gå på är mitt namn som är ovanligt men inte unikt, gör de verkligen så?

Precis när jag gjort bokningen gick jag in på Hiltons hemsida och letade upp min bokning där, jag tror dock inte jag var inloggad och jag la definitivt inte till mitt bonusnummer i bokningen. Någon som har en förklaring?
 

henrik l

Medlem
Jag kan inte ge dig något svar, men har ytterligare en fråga kopplad till när man bokar via hotels.com, booking.com o s v. Får man poäng på sitt bonuskort man har med hotellkedjan om man t ex bokar ett Marriott hotel via booking.com?
 

Fredrik

Medlem
Jag har råkat ut för samma sak men jag trodde att jag lagt in mitt HHonorsnummer på min jobbprofil. Det hade jag inte.
 

Gnopps

Medlem
Jag kan inte ge dig något svar, men har ytterligare en fråga kopplad till när man bokar via hotels.com, booking.com o s v. Får man poäng på sitt bonuskort man har med hotellkedjan om man t ex bokar ett Marriott hotel via booking.com?
Ofta har hotellen restriktioner om att när man bokar via sådana onlineresebyråer får man ej poäng, fastän man kan ha bokat exakt samma pris som erbjuds på deras egen hemsida! Konstiga regler minsann.

Jag har råkat ut för samma sak men jag trodde att jag lagt in mitt HHonorsnummer på min jobbprofil. Det hade jag inte.
Skumt. Även om man har ett annorlunda namn betyder det ju inte att man är unik.

Någon annan som märkt samma?
 

Dr. Miles

Expert
Ofta har hotellen restriktioner om att när man bokar via sådana onlineresebyråer får man ej poäng, fastän man kan ha bokat exakt samma pris som erbjuds på deras egen hemsida! Konstiga regler minsann.
Tänk om flygbolaget börjar med sådan regel! T ex om du har köpt flygbiljett från en resebyrå, får du ingen poäng oavsett vilket pris du har betalat.
Det är någonting som Delta skulle kunna göra, när jag tänker efter...
 

GOTATH

Medlem
henrik l:10469 skrev:
Jag kan inte ge dig något svar, men har ytterligare en fråga kopplad till när man bokar via hotels.com, booking.com o s v. Får man poäng på sitt bonuskort man har med hotellkedjan om man t ex bokar ett Marriott hotel via booking.com?

Hade bokat waldorf astoria i nyc via hotels.com (för ett väldigt bra pris; 750/natt inkl frukost.) Då jag skulle checka in slängde jag fram mitt hh-kort o poängen blev reggade.
 

Roger J

Medlem
Jag antar att du bott på det hotellet tidigare? Då försöker de koppla ihop. Radisson gör så också. Jag blev fel person en gång, fick korrigera det vid check in.
Inte ett helt vattentätt system.
har du inte bott på det hotellet förut är det riktigt konstigt.
 

Gnopps

Medlem
har du inte bott på det hotellet förut är det riktigt konstigt.
Precis, det här är mycket konstigt för jag har inte bott där tidigare. Jag försökte som sagt leta upp reservationen på hiltons hemsida men fick ett felmeddelande om att jag måste ringa deras reservationsavdelning. Om jag automatiskt loggats in före dess kanske numret förs över till bokningen? Bokningen är gjord på Priceline så ännu mer skumt...
 

Najk

Medlem
Jag bodde på Hilton i Dubai, och det var inte Jag som hade bokat rummet. När jag checkade in sökte receptionisten upp mitt HH nr med hjälp av mitt namn innan jag hann uppge det. Om det inte finns någon systematisk förklaring så kanske det är bokningen på hotellet som har lagt in det.
 
Toppen