Senaste nytt

Skillnad Airbus A330 vs Airbus A380 på Lufthansa vad gäller business class kabin

tic

Medlem
Jag tänkte boka mig en resa till Texas med Lufthansa i höst för EB-poäng. 110000 poäng för business class med några tusen kr i bränsletillägg som jag förstår det. "Egentligen" skall jag till Dallas, men frågan är om det ger en bättre upplevelse att ta A380 till Huston än A330 (eller var det 340) till Dallas från FRA. Jag bryr mig alltså inte om att åka A380 i sig, men undrar om det är någon konkret skillnad på kvaliteten på den "hårda produkten" i form av bekvämare säten. Vad jag förstår håller LH på att uppgradera sina businesskabiner, men oklart när och var detta är genomfört. Är den nya standarden redan med på A380 från början verkar det ju som ett säkrare kort. Hur är stolarna jfr med SAS?

Jag kommer i vilket fall fall att hyra bil och bl a åka förbi Austin en sväng så det gör ingen större skillnad med destinationen även om jag kommer att spendera mest tid i Dallas.
 

Jacob

Medlem
Det är exakt samma stolar i business class på Airbus A330 och Airbus A380 flygplanen. Om du inte vill flyga Airbus A380 för saken skull (och så lät det inte) skulle jag nästan rekommendera A330 då business class kabinen är mindre. Med en mindre kabin finns det åtminstone en potentiell möjlighet för en mer personlig och uppmärksam service.

Annars kanske det kan vara kul att testa nya business stolen på Boeing 747-8.
BusinessClass.se testar Lufthansas nya business class stol
 

MarcusC

Medlem
LH har även ett par nya A330 med nya F och C..men dessa går endast från MUC och mestadels på Indien/NYC och DXB verkar det som. Men liten chans till nya C på 330 från MUC skall man kunna ha.
 

tic

Medlem
Tack för info. Skall kolla flighter via MUC om det finns. Undrar dock fortfarande hur stolarna är jfr med SAS.
 

011430121

Medlem
Att flyga LH A380 i C är inte den ultimata upplevelsen,flyger lika gärna A330.
A380 i C känns verkligen som att åka buss, fördelen är i FRA att man får gå ombord direkt från loungen.

Stolarna i LH C klass, med den äldre genrationen är jämförbara med SAS.
Har inte själv provat de nya LH stolarna.
Kommer själv att flyga LH 747:a till EWR i början av feb och hem från JFK med en A330 och båda har den äldre C klassen.
Det känns som om A380 är lite till och från JFK, har flyget den 2 ggr från JFK, nu ser det ut som om den inte flyger längre på JFK.
Är helt enig skulle villa prova 747-8
Om Du har möjlighet åk LX bättre C klass

Hoppas att Du får en trevlig resa oavsett vilken plan typ det blir
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Den nya stolen är ju iallafall samma klass som de flesta "new" lie-flat i varje fall. Så den måste ju vara ett rejält lyft från gamla stolen som jag tycker känns sämre än SAS typ...

Inte haft möjligheten testa nya LH C dock. Men som sagt konfigurationen lämnar väl en del att önska?! LH har ju en tendens ha väldigt stora business kabiner på många flygplanstyper, och det höjer ju inte direkt service& upplevelse. På A380 är det väl närme 100business stolar?
 
Toppen