Senaste nytt

Datorbutik som tar Amex?

Viking75

Medlem
Hmm..
Brukar handla på Dustin med mitt Amex men det verkar inte finnas kvar längre?

Kan någon tipsa om vart man kan köpa datorprodukter med Amex.
 

yopeyo

Medlem
Jag brukar handla på Dustin med mitt amex, många poäng blir det, finns det inte kvar? Såg loggan där precis.
Annars kan du ju knyta kortet till Paypal och betala på många ställen, t ex Webhallen.
 
Last edited:

Viking75

Medlem
Det verkar vara något med min dator, när jag trycker på "företag" istället för privatperson så dyker Amex möjligheten upp igen?? Men som privatperson finns bara Entercard, visa, mastercard att välja.
 

Viking75

Medlem
Jag får inte upp Amex på varken Media Markt eller Elgiganten? Det kanske inte är min datordag i dag?
Jag kan inte betala med Amex på Elgiganten där jag bor heller.

Kan ni andra handla online med Amex i dessa butiker?

Jag får överväga det där med paypal det kanske är en bra grej?
 

Chrille

Medlem
Jag brukar alltid använda amex då jag besöker (fysiskt alltså) MediaMarkt, och är ganska säker på att det funkar på Elgiganten också...
 

underhund

Medlem
I butik ska det gå hos alla Kjell & Co och många elektronikbutiker, typ MediaMarkt, som ligger i stora gallerior (exempelvis Gallerian och Skärholmen i Stockholm). På nätet är det lite svårare att hitta, förutom Webhallen och Dustin Företag är det tunnsått. Brukar köra via amazon.co.uk eller tyska datorbutiker på nätet. De senare brukar förutom att ta AMEX också ligga bra till i pris.
 

Viking75

Medlem
Jag får koppla upp mig på paypal samt prova lyckan i grannstaden som har Mediamarkt. I min by spottar Elgiganten tillbaka Amex.

Jag blir nyfiken på underhunds tips på tyska butiker, får googla på det!
Men det är intressant att det bara tycks funka på Dustins företagsavdelning, kan någon mer kolla detta?
 
Toppen