Senaste nytt

Omöjligt att hitta bonusresa i business class till New York?

FT99

Medlem
Hei!

Nu har jag försökt i flera dagar att hitta en bonusresa för att nytta min Amex 2-4-1 voucher med SAS, Arlanda till New York i C-klass, utan att lyckas. Jag kan åka när som hellst mellan April och Oktober 2013, helst Torsdag - Måndag eller Onsdag - Söndag.

Efter timmar med sökande på SAS söksida har jag inte hittat en enda avgång från Arlanda till New York med två lediga bonus-platser, någon Onsdag eller Torsdag. Är det jag som inte kan söka, eller finns det verkligen inga lediga platser under hela denna perioden? Finns det något enklare sätt att göra detta sök?

Tack!!
 

agehall

Medlem
Det är fullt möjligt att det inte finns några lediga platser just nu, när du har begränsat dagarna du kan tänka dig att åka. Det kan dock öppnas mer platser närmare avgång.
 

Viking75

Medlem
Jag misstänker att du även får tänka dig att söka från OSL och CPH, men jag har som du noterat att det är mycket svårt att hitta några resor även därifrån oavsett dag tom oktober.
Det är som agehall säger att det finns en liten möjlighet att det öppnas upp platser närmare avgång, således får du damsuga SAS sida ofta.

Överlag blir 2-4-1 svårare att nyttja känns det som, och detta bör föras fram till såväl Amex som SAS.
 

FT99

Medlem
Det är fullt möjligt att det inte finns några lediga platser just nu, när du har begränsat dagarna du kan tänka dig att åka. Det kan dock öppnas mer platser närmare avgång.
Jag har även sökt på utresa Tisdagar och Fredagar, finns inga platser då heller.
 

Storsteffe

Medlem
Skickade sambon och dottern till Paris med 2-4-1 och parkerade SAS Amex när jag förgäves letade efter en likadan resa, dock var jag inte lika flexibel på datumen. Har klagat både hos SAS och Amex, råder alla att gör detsamma.
 

FT99

Medlem
Jag misstänker att du även får tänka dig att söka från OSL och CPH, men jag har som du noterat att det är mycket svårt att hitta några resor även därifrån oavsett dag tom oktober.
Det är som agehall säger att det finns en liten möjlighet att det öppnas upp platser närmare avgång, således får du damsuga SAS sida ofta.

Överlag blir 2-4-1 svårare att nyttja känns det som, och detta bör föras fram till såväl Amex som SAS.

Om jag söker ARN-EWR får jag jo även upp flighter via OSL och CPH, menar du att jag kan få upp ytterligare alternativ vid att söka OSL-EWR och CPH-EWR?

Känns riktigt jobbigt att behöva söka via SAS sidan varje dag. Sen behöver man ringa Tallin för att göra själva bokningen.

Nå som SAS kommer att leasa en ny Airbus för interkontinental trafik borde det evt öppnas fler bonusplatser?
 

Viking75

Medlem
Absolut, mitt misstag jag tänkte att du ville flyga non stop då. Du böhöver inte söka från fler ställen än ARN.

dock kansle expertflyer skulle kunna ge dig möjlighet att medela dig om plats dyker upp på vissa datum. Här är jag osäker då jag inte använder programmet själv.
 

Patrik

Medlem
Man får vara ute i god tid och flexibel med dagar, bokade vår resa 11 månader i förväg och utresa lördag, hemresa måndag, åker nu i början av april. Alternativt välja annat resmål, t.ex. Chicago.
 
Toppen