Senaste nytt

Era erfarenheter av cashback-sidor?

Morgan

Medlem
Noterar att det finns förvånansvärt lite skrivet här om olika siter som ger cashback vid nätköp (vid sidan om SAS egna). Sidorna, t.ex. Quidco och Top CashBack ger X% tillbaka på alla köp genom anslutna handlare, om man går via deras site.

Riktigt intressant som svensk tycker jag det är att använda Hotels.com genom någon av Cashback-sidorna: Då får man ca 10% i cashback + att man kan använda Welcome Rewards med var tionde natt gratis. Totalt c:a 20% i värde vilket jag upplever att hotellens egna program har svårt att konkurrera med om man inte jagar statusförmånerna. Man får även % på köp genom t.ex. Radisson.com. Ersättning genom PayPal.

Så vilka är era erfarenheter? Finns det någon vettig svensk motsvarighet? Den enda jag känner till som verkar rimligt seriös är https://www.eurocard-back2u.se/, men jag använder inte Eurocard.

SAS har ju sin egen https://webshopping.flysas.com/se/, men den exkluderar resor, där de stora pengarna spenderas för många av oss. Min bild av SAS egna är att den är bra för "shopping runs", men dåligt värde i övrigt.
 

Dr. Miles

Expert
Många cashback webbsidor är ofta USA baserad och skickar check till en adress i USA, därför har jag inte forskat vidare hittils.
Men om det finns liknande sida för svensk marknad är jag klart intresserad.
 

Homer

Medlem
Quidco UK går att använda, hitta på en UK address och välj överföringar till Paypal.
Men man får inte gå över £50 för då kräver de att pengarna betalas till ett UK bankkonto
och fryser pengarna tills man ger dem ett sådant nummer.
 

vicce

Medlem
Använder själv Eurocards Back2u och SAS när tillfälle finns. Fungerar oftast väldigt bra. Inte många kronor man får tillbaka vid små summor, men alla bäckar små?
 

HenrikAI

Medlem
Apropå den här tråden: http://www.businessclass.se/hotell/8459-hotels-com-welcome-rewards-erfarenheter.html

Någon med erfarenhet av Qoinz.com - 100% Cashback! Är de seriösa?
9% på Hotels.com, 10% på Expedia.se, 2% på Finnair låter ju bra!
Qoinz.com - resor

Ingen aning om hur seriösa de är, men ersättningen ser ut att ligga i linje med vad som betalas ut i "standardersättning" från Hotels.se/Expedia.se/Finnair/etc. via olika affiliatenätverk (har de hög omsättning får de förmodligen ännu bättre ersättning) så det är inget lurt med procentsatserna i alla fall.
 

Dr. Miles

Expert
Refunder.se ger nu 45 kr/bokning hos SAS, kan bli lite pengar för en del här...

Handla hos SAS genom Refunder och få återbäring!

Refunder ägs av Bonnier, så de är seriösa.
Tack @Morgan för infon. Jag visste inte att man kunde tjäna 45 SEK per bokning på SAS.

Jag bokade Stockholm-Hamburg t/r som två separata bokningar och det verkar som jag får 45 SEK per bokning.
Som grädde på moset får jag dubbelt på all handel (inkl. SAS) inom första 48 timmar från registrering så mina 6 enkelresor genererar 540 SEK återbäring. :)
([45 SEK x 200%] x 6) = 540 SEK

EDIT: med tanke på genomsnittspris av mina enkelbiljetter Stockholm-Hamburg v.v är runt 500 SEK inkl. skatter, blir det nästan var 7:e biljett gratis (köp 6 få 7), om jag bokar allt under denna 48 timmars period. :D
 
Last edited:

Morgan

Medlem
Bra deal! Passa på att boka lite hotellnätter också på Hotels.com: Welcome Rewards OCH 5%*2=10% cashback första 48 timmarna är en bra deal!

Min uppfattning är att många på forumet missat refunder.se, tycker annars tråden borde vara längre - i mitt tycke är de klockrena för reserelaterade köp!
 
Toppen