Senaste nytt

Eurobonusresa till Australien/Nya Zeeland i Business Class - tips?

fopes

Medlem
Hej
Tänkte fira det nya året med att bränna mina Eurobonuspoäng på en resa för två till Australien/Nya Zeeland i C.
Har suttit och sökt på ANA och alternativen är definitivt inte många kring de datum vi vill åka. Till slut hittade jag en routing:

Utresa: ARN-CPH-PEK-SYD
Hemresa: AKL-SYD-SIN-ICN-FRA-ARN

Ringde Eurobonus och på utresan fanns det platser och det var inga problem att boka. Problemet uppstod vid hemresan. Platser fanns precis som ANA indikerat men det gick inte att boka. Hon jag pratade med var lite osäker men trodde det berodde på att resan passerade två zoner (South East Asia och Far East Asia).

Vet ni om den begränsningen stämmer? Eller kan problemet vara, som diskuterats i den här tråden, att man ”passerar samma tidsgräns två gånger”. Om det stämmer som står i tråden så får man ju dessutom inte ha flera transits i en mellanzon. Om allt detta inte går så begränsar det ju möjligheterna att ta sig till Oceanien väldigt mycket.

Någon som vet vad som gäller egentligen? Även tacksam om ni har några tips på hur man skulle kunna routa.
 

Viking75

Medlem
Skall faktiskt bli standard 180 000

Här kommer ett alternativ till: LHR-SFO SFO-AKL/SYD Den här är svårare då det är begränsade avgångar från såväl SFO som om du skulle valt LAX-SFO/AKL
Flygs med United 747 samt NZ 777 i vissa fall codeshare mellan dessa
 

Viking75

Medlem
Du får ringa och fråga! Det går non stop flyg SYD-ICN så i ditt läge skulle jag nog satsa på att införskaffa mig ett verktyg för att kunna sätta upp alerts på awardplatser typ experflyer,
 

Viking75

Medlem
Kom på ett bra alternativ!
Om du vill så kan du ju testa att boka SYD-NRT sedan NRT-ICN dessa ligger mycket nära varandra så du kan knappast passera zoner i onödan. Var jag du skulle jag ringa o fråga ändå för du kanske kan öppna upp möjligheter att flyga NRT-FRA istället osv
Men som sagt SYD-NRT finns i C och mellan ICN och NRT är det ingen distans att tala om
 

fopes

Medlem
Tack för tipsen. Jag får ringa till Eurobonus imorgon igen.
SYD-NRT funkar dock inte. ANA flyger inte till Australien öht så det går inte att ta sig från Japan till Australien med Star Alliance utan byte. Det är därför jag behöver förstå connectionsreglerna.

Man kan däremot flyga från AKL med NZ till NRT men de datum jag tittar på flygs stäckan av 767 och även om NZ ska vara bra så känns det inte så jättelockande att sitta 12 timmar i vanlig reclinerstol. Eller är det nån som testat som kan säga om det är ok?
 

Viking75

Medlem
Asiana flyger SYD-NRT samt även SYD-ICN bägge flygs med 777 och skall vara lieflat doch ej 180 grader. Det finns ju plats i ekonomi på SYD-ICN men inte C.
 

Dr. Miles

Expert
Asiana flyger SYD-NRT samt även SYD-ICN bägge flygs med 777 och skall vara lieflat doch ej 180 grader. Det finns ju plats i ekonomi på SYD-ICN men inte C.
Jag antar att du menar Seoul(GMP/ICN)Tokyo(HND/NRT) och inte Sydney-Tokyo.

F.ö. Air China använder Airbus A330 med Business class stol ver 2.0 på Stockholm-Beijing v.v. och Beijing-Sydney v.v.
Hårdvaramässigt är det bättre än Asianas Business class stol på deras Boeing B777. (Asiana använder inte B777 med Quadra Smartium till/från Sydney än)

Air China Business class stol ver 2.0 på Airbus A330
Air China Business Class A330_2_04.jpg
Air China Business Class A330_2_07.jpg
(Foto av Dr. Miles)

Asiana Airlines äldre Business class stol på Boeing B777
(Används bl a på Seoul-Paris/Istanbul/Sydney)
Asiana Business BKK-ICN 01.jpg
Asiana Business BKK-ICN 07.jpg
(Foto av Dr. Miles)

Asiana Airlines Quadra Smartium Business class stol på Boeing B777
(Används bl a på Seoul-London/Frankfurt)
Asiana Airlines Quadra Smartium 01.jpg
Asiana Airlines Quadra Smartium 03.jpg
(Foto av Dr. Miles)
 
Toppen