Senaste nytt

SAS sista tur med MD8x

Status
Stängd för vidare inlägg.

Traveller

Medlem
MD8x är ju en gammal trotjänare och för många av oss också en favorit. Själv så tycker jag att bland det bästa som finns är att sitta på min 1D i en av dessa maskiner, tyst och men lite springit vid dass. Jag är ju inte den enda entusiasten här det vet jag så därför har jag ett förslag....

Vore det inte roligt att vi alla tog oss ombord den sista flighten med SAS MD8X eller kanske till och med ordnade med en alldeles egen sista flygning? Den information jag hade var att SAS skulle sluta flyga dessa i mars 2013 men då jag läser lite på webben hittar jag att man skall flyga till 2015. Någon som vet vad som gäller?

Om det är så att det är 2013 skulle jag tycka det vore roligt om vi kunde åka ett gäng på den absolut sista flygningen:):)
 

SK1989

Medlem
Den information jag hade var att SAS skulle sluta flyga dessa i mars 2013 men då jag läser lite på webben hittar jag att man skall flyga till 2015. Någon som vet vad som gäller?
Sommaren/hösten 2014 är det senaste jag har hört...

btw. Alitalia anordnade en charterflygning för entusiaster strax innan deras sista flygning med MDn :)
 

Unicornone

Medlem
Klart intressant att vara med på en den flighten, det är ju den enda kärran i storleksklassen med egen karaktär.
B737 och AB 31x, 32x i all ära men de är ju lite stöpta i samma form.
Blev plötsligt nostalisk, tänker på en DC-8 på 70-talet som lämnar fyra svarta trails i luften vid take-off... Rena miljöbomben men ändå...
 

MarcusC

Medlem
Låter intressant. Det är väl bara CPH som har MD80 kvar nu? Hade vart kul med en BC final MD80" tripp...har MD inbokat GOT-CPH i Jamuari..men ingen uppfattning om 2013 blir sista året för MD i SAS?
 

fly4fun

Medlem
Om vi får ihop 120 pers som betalar 1000 SEK var, så borde det inte vara nått problem att få SAS ställa upp med en charterflygning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen