Senaste nytt

Krug kaos på systemet!

Bonden

Medlem
Efter att ha provat Krug några gånger bestämde jag mig för att införskaffa mig en flaska av dessa gyllene droppar inför nyåret. Eftersom jag besöker Systembolaget ytterst sällan så studera jag hemsidan noga och upptäcker:
* Alla butiker har inte Krug i sortimentet.
* De som har det hemma har väldigt få flaskor i lager.

Naturligtvis känner jag paniken inom mig, vem vill inte börja det nya året med en flaska Krug?
Dessutom är det snart nyår och det känns som hälften av all Champagne säljs just nu. Finns bara en sak att göra, sätta sig i bilen och snabbt köra iväg till Bolaget. Efter att ha letat en stund ser jag till min stora glädje att där finns tre flaskor kvar!
De står i en väldigt snygg kartong, som jag snabbt greppar och tar bestämda steg mot kassan. Väll framme så bestämmer sig kassörskan att kolla om det verkligen kolla att det är rätt saker i lådan och berättar till sin stora glädje att de skall prova Krug på en provsmakning dagen efter. Då har helt plötsligt 2 andra kassörer lämnat sina band och kommit bort till oss och börjat diskutera denna gyllene dryck. Då säger en äldre kassör
Jag har alltid viljat se hur någon som köper Krug ser ut!
Helt stum går jag ut ur bolaget och känner mig utpekad..

Får väll trösta mig med att nyårsafton kommer bli väldigt trevlig :)
 

Kricka

Medlem
Jantelagen ? Njut av den goda drycken ! Naturligtvis blir det "riktig" champagne till nyår
för oss också men tyvärr inte Krug..
 

rob74

Medlem
Haha! Lysande... :)
Fick av en händelse för ett par år sedan fatt i en på Glasbanken här i Kiruna.
Tjejen hade råkat se på nätet att det fanns 1 flaska. Så jag gick in och frågade, eftersom den inte stod framme på hyllan. Biträdet blev lite förvånad och undrade hur jag visste om att den fanns, hehe.
I år blir det dock ingen nyår med Krug, men ett par dagar senare ska ANA få bjussa mig på "lite"! :D
 

rob74

Medlem
Kan ju annars rekommendera att dricka den på "Huset" i Longyearbyen. 1.000 kr för en flaska på restaurang är ju "ingenting" med tanke på vad den kostar på Bolaget och på restauranger i Sverige. Tror det lägsta priset jag hittills hittat ligger på 1.995 kr på ett ställe på en sidogata till Avenyn i Göteborg. Knallar man upp på själva Avenyn så blir det 2.500 kr och uppåt.
 

Mr.A

Medlem
Ett inside tips för er i Stockholm är restaurang Pontus på brunnsgatan som säljer Krug för omkring 1500-1600 kr flaskan om jag inte missminner mig, priset är inte långt ifrån bolagets.
 

Bamsefar

Medlem
KRUG är det enda som gäller om man frågar mig. Jag har faktiskt ett litet lager av 1996or liggandes, just-in-case typ...
 
Toppen