Senaste nytt

Eurobonus resa till Australien eller Bahamas går det?

agehall

Medlem
Javisst! Ring Eurobonus och prata med dem så fixar de det, förutsatt att det finns platser på några flyg dit med Star Alliance. Du kan dock inte boka annat än SAS-destinationer själv via hemsidan.
 

Jacob

Medlem
Kan man bara boka bonusresor till de destinationerna som finns här?
Du kan boka bonusresa till samtliga destinationer i världen som trafikeras av ett flygbolag i Star Alliance.
Dock behöver du kontakta Eurobonus medlemsservice för att få veta platstillgång och få hjälp med själva bokningen.

Sidor som Expertflyer är också användbara när man ska söka bonusplatser då dessa är begränsade. I synnerhet om man vill boka business eller första klass kan det vara knepigt att hitta stolar så då är det mer praktiskt att sitta och leta själv. Som du konstaterat kan man inte se platstillgången på SAS hemsida (annat än för SAS egna flygningar).
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, HaraldJarl!
Som andra redan har svarat, man kan inte boka bonusresa online på SAS webbsida om destinationen är inte trafikerad av SAS.

Till Australien flyger ganska många Stra Alliance flygbolag med flera rutter men till Bahamas finns det fåtal Star Alliance flygningar. Dvs kapaciteten (läs bonusresa platser) är bättre till/från Australien än till/från Bahamas.

När det gäller sökning av bonusresa platser kan du läsa vår guide.
Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?
 

Chrille

Medlem
När man bokar med andra bolag än SAS tillkommer bränsletillägg vilket jag misstänker kan bli några kronor om man reser till andra sidan klotet.
 

Traveller

Medlem
HaraldJarl, om du är på väg mot Australien kan du ju flyga västerut och minska din potentiella jetlag. Gör du det kan du (ni) till exempel få upp till 24 timmar i LA/Auckland eller annan ort. Då jag flyger till till Australien eller Nya Zealand blir det oftast med Air New Zealand, ett bolag att rekommendera. Men, skall du till andra sidan jorden är det skönt at ha rest samma varv som klockan. Som sagts tidigare kan du boka vart som helst för poäng inom SA gruppen.
 
Toppen