Senaste nytt

Hotell vid Milano Malpensa flygplatsen?

Bryant

Medlem
Jag har en natt i Milano strax och jag är ute efter ett billigt och bra hotell i närheten av Malpensa(flygplatsen). Någon som har ett bra tips?
 

charlesswe

Medlem
Billigaste och bekvämaste är Sheraton, som är kopplad till terminalen. Om du räknar taxinotan in så kommer alla andra alternativ bli sämre.

Hotellet är gigantiskt och har oftast jättebra priser på beatthetimer.com. Betalade själv 70 euros.
 

Hall

Medlem
Idea Hotel funkar och är normalt sett halva priset mot Sheraton via till exempel Hotels.com. Shuttle (5-10 min) till flygplatsen ingår.
 

Palazzi

Medlem
Holiday Inn, som Bjornstrom beskriver, är billigt.....men....det är längre bort från flygplatsen än vad man kan tro.

Shuttlebussarna går inte alltid de tider som står skrivna, och ibland är det för många som väntar vid terminalen (då får några vänta tills nästa buss= minst en halvtimme).

Jag säger Sheraton, alla dagar i veckan (om det inte är alldeles hiskligt dyrt dvs)
 

Bryant

Medlem
Billigaste och bekvämaste är Sheraton, som är kopplad till terminalen. Om du räknar taxinotan in så kommer alla andra alternativ bli sämre.

Hotellet är gigantiskt och har oftast jättebra priser på beatthetimer.com. Betalade själv 70 euros.

Jag har lyckats få ner priset på sheraton till 588SEK för ett enkelrum. Så det lutar åt detta hotell.

Idea Hotel funkar och är normalt sett halva priset mot Sheraton via till exempel Hotels.com. Shuttle (5-10 min) till flygplatsen ingår.

Detta var mitt första val men det skiljer endast ca 100SEK i pris.

"Billig" OJ med AZ som väntar? ;-)

Yes, http://www.businessclass.se/flygbiljetter/5504-inrikes-i-italien-via-tokyo.html :). Stannar dock och flyger runt lite i Asien.
 
Last edited:

Hall

Medlem
Detta var mitt första val men det skiljer endast ca 100SEK i pris.

Då skall du nog ta Sheraton. När jag har behövt sova över på Malpensa så har det skiljt väldigt mycket i pris mellan Idea och Sheraton. Typ 1100 SEK + extra för frukost på Sheraton och 480 SEK inklusive frukost på Idea.
 
Toppen