Senaste nytt

Hilton eller Conrad hotell i Istanbul - tips?

PYRZ

Medlem
Bodde på Conrad Istanbul nu i somras. De hade kampanj då det var renovering så det var väldigt bra pris (halva hotellet var avstängd pga renoveringen) Bodde högre upp med härlig utsikt mot Bosporen men rummen kändes väldigt slitna. De nya rummen däremot såg mycket bra ut, iaf på katalogen :)

Annars väldigt bra service och god mat. Suverän terass.
 

micsjo

Medlem
Conrad är bra. Bo gärna i executive-rum, loungen och terassen där är riktigt bra. Liksom frukosten där också. Det ligger bra till också. Conrad är bättre om man ska till Istanbul och jobba - det är mer business.

Ännu bättre till ligger stora Hilton Istanbul. Trevlig pool också, ett av få stora hotell i stan som har vettig pool. Executive rum ger dig kanonutsikt över Bosporen också. Executive loungen har bra frukost också och är ganska stor. Ett gammalt "klassiskt" Hilton-hotell är det också så det är snyggt (om man nu gillar sådan arkitektur). Hilton Istanbul är bättre när man ska bo privat och njuta lite av sin hotellvistelse.

Undvik Hilton ParkSA. Bo hellre på en annan kedja då.
 
Hilton Istanbul Executive är bokat. Tack för tipset.

Jag har inte fått ett guldkort hemskickat men i min profil är jag guld med 17 000p kvar för att hålla Guld för 2013, så jag vet inte giltighetstid på mitt Guldmedlemskap men det verkar vara bara 2012.
 
Conrad är bra. Bo gärna i executive-rum, loungen och terassen där är riktigt bra. Liksom frukosten där också. Det ligger bra till också. Conrad är bättre om man ska till Istanbul och jobba - det är mer business.

Ännu bättre till ligger stora Hilton Istanbul. Trevlig pool också, ett av få stora hotell i stan som har vettig pool. Executive rum ger dig kanonutsikt över Bosporen också. Executive loungen har bra frukost också och är ganska stor. Ett gammalt "klassiskt" Hilton-hotell är det också så det är snyggt (om man nu gillar sådan arkitektur). Hilton Istanbul är bättre när man ska bo privat och njuta lite av sin hotellvistelse.

Undvik Hilton ParkSA. Bo hellre på en annan kedja då.

Ska dit med ett gäng en tur i februari om totalt 18 nätter. Är Hilton Parksa så illa för kostnaden är rimlig. Tänkte mig att dra in lite poäng eftersom jag betalar allt.
 

micsjo

Medlem
Ska dit med ett gäng en tur i februari om totalt 18 nätter. Är Hilton Parksa så illa för kostnaden är rimlig. Tänkte mig att dra in lite poäng eftersom jag betalar allt.

Inget fel på H. Park SA. Bara inte alls standard som stora Hilton eller Conrad. Är man bara inställd på det och inte förväntar sig något extra eller faciliteter är det ok. 18 nätter blir några poäng ändå om man vill stanna i "familjen".
 
Tack för info, det är som du förstår poängen som lockar. Har du erfarenhet av Executive lounchen? Jag är tveksam då det är ca 1000kr extra per natt.
 
Toppen