Senaste nytt

Har Aerosvit problem?

Palazzi

Medlem
Jo, också fått information om att det kanske inte finns något Aerosvit till sommaren...

I ärlighetens namn... Det är få bolag jag kommer sakna så lite som Aerosvit. Ingen allians, ingen vidare service och slitna kabiner.. Priset har varit en konkurrensfaktor, men om bolag som Norwegian lyckas på long haul ser jag ingen anledning för en Svensk/Dansk/Norsk att välja Aerosvit.

Många öststatsbolag lider av fördomar, men i fallet Aerosvit tror jag att ganska mycket är befogat (inte nödvändigtvis säkerheten).
 

Franco

Medlem
Från sommartidtabellen ska tydligen Ukraine International ersätta Aerosvit på sträckorna Kiev-Arlanda och Kiev-Köpenhamn, dock i codeshare-samarbete med Aerosvit. Både till ARN och CPH ska Ukraine International flyga fem dagar i veckan.

Hur ser ägarförhållandena ut egentligen?
 

Jacob

Medlem
Från sommartidtabellen ska tydligen Ukraine International ersätta Aerosvit på sträckorna Kiev-Arlanda och Kiev-Köpenhamn, dock i codeshare-samarbete med Aerosvit. Både till ARN och CPH ska Ukraine International flyga fem dagar i veckan.
Det är ju positivt. Ukraine Intl har samarbete med Flying Blue. Som guldmedlem har man bl.a. tillgång till deras lounger.
 

Dr. Miles

Expert
I ärlighetens namn... Det är få bolag jag kommer sakna så lite som Aerosvit. Ingen allians, ingen vidare service och slitna kabiner.. Priset har varit en konkurrensfaktor, men om bolag som Norwegian lyckas på long haul ser jag ingen anledning för en Svensk/Dansk/Norsk att välja Aerosvit.

Jodå. ;)

Text ur Jacobs artikel: En test av Aerosvit Business Class
I samband med landningen i Kiev gjordes även ett lite intressant utrop. Jag är ju van att höra "Tack för att du flugit SAS och Star Alliance" eller "Thank you for flying KLM, a member of the Skyteam alliance". Nu blev det istället "Thank you for flying Aerosvit, a member of the Ukrainian Aviation Group". De har faktiskt en liten miniallians i Ukraina som består av Aerosvit Airlines, Dniproavia och Donbassaero. Det fungerar säkert jättebra men kunde ändå inte låta bli att få ett leende på läpparna när jag hörde utropet.
 
Fast de verkar ju ha fina flygplan på ARN linjen nuförtiden. Jag har sett dem med Embraer 190, Airbus A320 och Boeing 737NG.
Förr var det jämt nån sunkig gammal 737 classic.
 
Toppen