Senaste nytt

Gå genom säkerhetskontrollen med klockan

Mickey

Medlem
Jag tänkte fråga er som är rädda om era klockor om hur ni går igenom säkerhetskontrollen med dem utan att skada dem?
Jag vet inte om jag vågar lägga ner min nyinköpta klocka i korgen då personalen vid säkerhetskontrollen många gånger är nonchalanta då dem drar fram korgarna för att spara tid.
Finns det kanske några smarta boxar att köpa just för att inte skada klockan vid transport?
 
Tar jag av mig bältet så fungerar det oftast för mig att ha klockan på(alltid i GOT). Behöver jag ta av den så lägger jag den i kavajfickan eller dataväskan. Är du så rädd om klockan så kanske du ska lägga den hemma.....:)
 

agehall

Medlem
Allt löst tjafs, inkl klockor, ska vara nerstuvade i kavajen eller rocken långt innan man kommer fram till bandet. Allt annat tar bara onödig tid från dina medresenärer.
 

Alx

Medlem
Allt löst tjafs, inkl klockor, ska vara nerstuvade i kavajen eller rocken långt innan man kommer fram till bandet. Allt annat tar bara onödig tid från dina medresenärer.

Hahaha... Kunde inte ha sagt det bättre själv! :D

Jag brukar lägga klockan i jackfickan om jag har jacka. Annars i någon ficka på väskan.

Min sambo råkade i somras ut för att hans Daytona just for ur bagagebandets låda och glaset krossades. 14.000:- kostade den reparationen. Tack och lov täckte Amex Centurions reseförsäkring reparationen. Efter den händelsen är vi båda extra försiktiga med klockorna i säkerhetskontrollen. Självklart är man förberedd långt innan man kommit fram till bandet. :D
 

Chrille

Medlem
Tar sällan av klockan. Om man har en tung klocka kan man hålla ut armen framför kroppen när man går igenom säkerhetskontrollen. Mindre risk att den gör utslag då.
 

Mickey

Medlem
Kan inte annat än hålla med om att man ska vara väl förbered innan man kommer till bandet, men att bara lägga ner klockan i jackfickan eller väskan känns inte riktigt helt tryggt för mig nu i början då klockan är ny och det inte finns en ända skråma. Med tiden då den slits blir man mindre försiktig, men där är jag inte än.
 

Marcus01

Medlem
Jag lägger ner allt i jackfickan, bälte, klocka och annat krafs som kan tänkas ge utslag. Hur är det med hängslen, jag gillar det, men det är ju rätt stökigt att ta av/på... Måste man plocka av det i säk.kontrollen?
 
Toppen