Senaste nytt

Hotell med utsikt och balkong i New York?

erc

Medlem
På jakt efter rekommenderade hotell med god utsikt och även gärna balkong i NYC. Då det är utsikten som är det centrala är det alltså intressant även med hotell utmed Hudson i NJ samt Brooklyn och kanske Queens.

Vad finns det för intressanta förslag från forumets medlemmar? Som privat Y-resenär finns naturligtvis en förhoppning om viss prisvärdhet.
 

Bamsefar

Medlem
Oj prisvärt och utsikt.... iiii... Kan bli lite svårt att kombinera...

Det enklaste vore att rekommendera Mandarin Orientel Hotel vid Columbus circle - de kör 3 nights for the price of 2 - men service / ljud och rökdoft på rummet då... Men grym utsikt är det. Men ingen balkong.

Annat alternativ är kanske Marriott Marquis på Times Square - tillräckligt högt tror jag om du får rum högst upp - men tja billigare än Mandarin Orientel men mitt i smeten då. Dock ingen balkong.

Sedan finns såklart Botique hotellet vid Bryant Park som jag glömt namnet på - sorry - men det ligger rätt bra till på 42a gatan - välj bara rätt riktning. Och glöm inte balkong - det finns bara ett fåtal rum med balkong.

Om balkong är ett krav, och bra utsikt, så är det enda jag kommer på Four Seasons och någon av sviterna - men nu hamnar vi nog fel i prisläge ?

Sedan finns ett hotel som ligger ovanför den där promenaden vid Tribeca - den där som går på gamla järnvägsbroarna - tror det är mellan 14 och 33e gatan ? kanske ? Där lär det finnas utsikt - de som gillar att visa upp sig när de har kul med partnern lär gilla det hotellet där folk med lätthet kan titta in...

Finns säkert bättre förslag än ovan - men det är de jag spontant kommer på!
 

Vaniljvodka

Medlem
Sedan finns såklart Botique hotellet vid Bryant Park som jag glömt namnet på - sorry - men det ligger rätt bra till på 42a gatan - välj bara rätt riktning. Och glöm inte balkong - det finns bara ett fåtal rum med balkong.

Sedan finns ett hotel som ligger ovanför den där promenaden vid Tribeca - den där som går på gamla järnvägsbroarna - tror det är mellan 14 och 33e gatan ? kanske ? Där lär det finnas utsikt - de som gillar att visa upp sig när de har kul med partnern lär gilla det hotellet där folk med lätthet kan titta in...

Bryant Park Hotel och The Standard va?

Jag bokade precis Mondrian Soho tre nätter i början av mars för 4 papp (via Otel.com) - det tyckte jag var ett väldigt bra pris för ett Ian Schrager-hotell. Inte bott där själv (det öppnade förra året), men det ska tydligen vara väldigt fin utsikt från rummen. Fönster från golv till tak samt även stora fönster i badrummet så att du kan stå och njuta av utsikten medan du duschar.

Vill du ha fantastisk utsikt över Central Park så kan jag rekommendera Helmsley Park Lane där du kan få rätt bra rumsdealar om du prenumererar på deras nyhetsbrev. Det är dessutom inte lika dyrt som något av de andra hotellen som ligger på Central Park South.
 

Bamsefar

Medlem
Helmsley Park Lane, där hyrde vi ett rum när vi gifte oss i New York City! Grym utsikt, bra pris via MrJet.se om jag minns rätt. Dock slitet, och ja det är en gammal byggnad om vi så säger.....! Men utsikten var övergrym!

Jag var faktiskt i NYC förra veckan, och noterade att Marriott har ett nytt hotel precis bredvid Helmsley. JW Marriott Essex Building. Det är också ett äldre hotel men jag antar att Marriott kommer renovera lite....
 

agehall

Medlem
Nu kanske det bara är jag, men varför vill man ha balkong i NYC? Det känns lite off tycker jag. Men men.

Ett alternativ kanske kan vara att titta på W i NJ, som ligger precis brevid Hudson. Sedan ligger det ju även ett hotell (som jag inte kan namnet på) i södra ändan av Highline park.
 
Toppen