Senaste nytt

Air China uppgraderar Beijing-Stockholm v.v. från 31 mars 2013

Dr. Miles

Expert
Hur är Air Chinas A330-300?

Med tanke på det är 58 tum i Business class tror jag att den typen av Business class stolar på Airbus A330-300.

Air China Business Class A330_2_04.jpg
Air China Business Class A330_2_07.jpg
(Foto av Dr. Miles)

Om jag kommer ihog rätt har alla Air Chinas Airbus A330 (oavsett -200/-300) AVOD även i Economy class.
 

Roger J

Medlem
Det där är en bra stol att sova i. Kan CA garantera en sådan stol (eller nya stolen) kommer de ta passagerare från SAS och Finnair.
 

Dr. Miles

Expert
Samtliga Air China's Airbus A330-200/300 har väl en "modern" C klass och monkey med PTV och AVOD i alla stolar?
Det finns också något äldre version av Business class stol på Airbus A330. Men det är ändå ljusår bättre än det som fanns på Boeing B777 tidigare (som användes på bl a Beijing-Stockholm v.v.)
Air China Business Class, PEK-ARN, 08.jpg
Air China Business Class, PEK-ARN, 03.jpg

Gamla Business class stolar på Boeing 777:
Air China Business class, PEK-NRT_03.jpg
(Foto av Dr. Miles)
 

StarFlyer

Medlem
Ser ut som att Air China's senaste C säte är av samma typ som Turskish Airlines 77W flotta (och vissa av deras A340) -Contour Aura Lite, gillar skarpt!
 

ski

Medlem
På vår tripp till Beijing så blev SK995 inställd och vi blev hastigt ombokade till CA912. Vi var bokade i SAS business och fick samma klass på Air China. Maskinen A333 var bara ett år gammal (reg B-6503) med stolar som blev helt plana som man sov gott i. Servicen var bra om än något oorganiserad. Man serverade inte från vagn och gick och hämtade i galley för varje passagerare. Mycket spring. Maten ok fanns både kinesisk och västerländsk (även till frukost). Dock var det slut på en del och man verkade inte ha riktig koll på vad som fanns. Dryck erbjöd man inte självmant utan man fick fråga men då kom det snabbt. Positivt var att man vid minst 4 tillfällen kom med varma handdukar. Som turist är det en liten nackdel att åka kl 19.10 från Arlanda. Kortare flygtid och mindre sovtid. Eftersom middagen serveras nästan omgående så är det lite tidigt att lägga sig. Avresan från Köpenhamn med SK995 har en mycket bättre tid, 21.00 och något längre flygtid vilket är bra för mig som turist. Kände mig mindre jetlaggad förra året när vi åkte den vägen. Vid ankomsten till Beijing landar många flyg den tiden så kön till passkontrollen var lång och när vi var igenom så hade köerna upphört. Ombord delade man inte ut några arrivalcards så dessa fick vi själva leta reda på. Sedan hann ju vårt bagage inte med så det leverades först kl 18 dagen därpå :(
Hemresan skedde med SK996 och den var klockren. Dansk/kinesisk besättning som var mycket bra. Kabinen var fräsch och vara stolar fungerade alldeles utmärkt liksom underhållningssystemet.
Skulle jag få välja så åker jag SAS till Peking via Köpenhamn och Air China hem eftersom flygtiden är kortare.
 
Toppen