Senaste nytt

Turkisk Airlines Comfort Class Göteborg-Hong Kong

Glenn E

Medlem
Detta är första gången jag är online på ett flygplan.
Vi lyfte från Istanbul mot Hongkong Kong för 45 minuter sedan.
Resan började bra med uppgradering på Landvetter.
Innan dess blev det ett besök i Diners loungen, Menzies
Planet till Istanbul var fullt så kanske det ökade chanserna att jag har en Comfort Class biljett.
Det var en Boeing 737-800 fight. Maten var riktigt bra och riklig med förrätt av fisk och 3 val av varmrätt.
Jag valde kebaben.
Det var inte samma typ av kebab som man får i sin lokala pizza butik utan mycket bättre.
Till det kunde man bli lite champagnad.:)
Bilder kommer sedan.
Vi var framme i Istanbul efter cirka 3 timmar men det tog lite extra tid för vi fick åka buss till terminalen.
Tyvärr ingen lounge i Istanbul. Men efter denna flygning blir jag EBG så på hetväggen borde denna olägenhet vara borta.
Jag tycker om att ta en dusch innan en långflygning.
Det fick bli lite turkisk öl istället.
Bogseringen gick bra.
Väldigt bekväma säten i Comfort Class.
Jag fick en toalett väska med tandborste skohorn kam mm. Och så fick jag ett par tofflor.
Hörlurarna som jag snart ska prova är närmare business Class standard än ekonomi.
Nu fick jag just en aptitretare och en Gin &Tonic.
Inte illa.
Fortsättning följer.
 
Hej!
Åker ofta TK Comfortclass Istanbul- Hk. Måste verkligen säga att det är prisvärt, mycket produkt för pengarna. Nästa flight blir den 2/1.
 

MarcusC

Medlem
Kul att läsa. Så du blev uppgraderad som EBS/Comfort class vid check in på landvetter? TK verkar köra fulla flighter GOT-IST med ett flertal flighter de senaste dagarna med både A321 & B739. TK verkar duktiga på att erbjuda status passagerare uppgraderingar vid fulla flyg?!
 

Bryant

Medlem
TK verkar duktiga på att erbjuda status passagerare uppgraderingar vid fulla flyg?!

Innan jag och tjejen flög från IST till ARN så kollade jag på expertflyer och såg att flighten var full. Jag frågade loungepersonalen i Istanbul om en uppgradering och fick det innan jag hann blinka. Jag är TK Guld.
 

Glenn E

Medlem
Kul att läsa. Så du blev uppgraderad som EBS/Comfort class vid check in på landvetter? TK verkar köra fulla flighter GOT-IST med ett flertal flighter de senaste dagarna med både A321 & B739. TK verkar duktiga på att erbjuda status passagerare uppgraderingar vid fulla flyg?!
Nej jag fick uppgraderingen ombord. När jag kom fram till mitt säte satt det redan någon annan där med samma plats på boardingkortet.
Men de hade redan skrivit ut ett nytt boardingkort så jag fick plats 1a. Lite dålig bemålats på rad1 på denna turkisk b737-800 men det gick bra.
Nu har jag precis blivit EBG igen:)
Jag noterade att det är 7 stolar i bredd i både business och Comfort Class på turkisk Airlines.
Komforten motsvarar väl ungefär SAS business innan de fick liggstolar.
Det duger perfekt speciellt för en dagligt.
 

David

Medlem
TK Comfort Class är väldigt bra, mitt numera självklara val när jag privat åker till Asien och inte lagt pengar/poäng på en Businessbiljett. Servicen är väl inte alltid på topp men utrymmet är prioritet för mig.

Åker samma rutt på onsdag, TK1800 från GOT är full i ekonomi enligt ExpertFlyer, men det finns minst 4 platser kvar i Business. Man skall inte hoppas på för mycket men det ser ju ut som det finns en chans att kanske få åka framför skynket (att ha TK guldkort och resa ensam borde hjälpa till)... vi får se. :)
IST-HKG är det lite mer gott om plats ombord på i alla klasser.
 

Glenn E

Medlem
Ja du borde ju ligga bra till för en uppgradering.
Och du kommer ju in i loungen ändå så kanske det ökar chansen att få uppgraderingen vid incheckningen.
 

Randy Marsh

Medlem
Comfort Class är en otroligt prisvärd produkt, faktiskt svårt att hitta bättre värde för pengarna förutom när ett bolag kör kampanj i business. Maten ombord håller mycket hög standard, absolut mer business än economy class med tanke på kvaliteten. Trist dock att de serverar dryck ur plastglas, det känns helt fel med tanke på resten av konceptet (porslin, metallbestick, tygservetter etc).

IST är heller ingen favoritflygplats. Trång, sliten och mörk, verkar vara underdimensionerad. Dessutom åkte jag buss til och från CPH-flyget. På riktigt bra flygplatser åker man inte buss, så enkelt är det.

Nu när jag har EBG ser jag dock fram mot att få prova loungen i IST, den ser fantastiskt bra ut!
 
Någon annan än jag som tycker att CIP lounchen på IST ofta är mer än överfull. Utbudet är bra men det är aldrig kul att stå och inta mat/dryck.
 
Toppen