Senaste nytt

BusinessClass Aktietävling 2013

Vad tror ni om att hålla en liten aktietävling från 1/1 till 31/12 med avstämning varje månad?

Vi satsar 100.000kr virtuellt i max fyra aktier som inte går att byta under året (för att göra det hanterbart). Aktierna måste vara reserelaterade - Rezidor går bra liksom Boeing men inte Apple trots att många bär med sig iPads på resan. Ni måste välja aktierna genom ett inlägg nedan senast midnatt 31/12 och sen ser vi hur det går under året.

Några frågor? :)
 

jth

Medlem
Vilken börs som helst i världen eller måste det vara något som handlas på Stockholmsbörsen?
Edit: Eftersom Boeing nämndes i förstainlägget förmodar jag att det går bra med vilken som helst.
 

gdaily

Medlem
Om man vill vinna en sådan här tävling enligt förutsättningarna "max fyra aktier" så ska man invsetara allt i en enda aktie, och hoppas man valde rätt. Får jag föreslå att du gör om tävlingen innan folk hinner anmäla sig för mycket, till "exakt fyra aktier, 25k låtsassek vardera" så det blir lite mer intressant?
 

Palazzi

Medlem
Riktigt rolig idé!

Gjorde ett bra 2012 med African Oil och Boliden, men de är ju inte reserelaterade...

Ska fundera ut några potentiella guldkorn?

Vilket index ska aktierna vara listade på? Alla storlekar och alla länder...?
 
Om man vill vinna en sådan här tävling enligt förutsättningarna "max fyra aktier" så ska man invsetara allt i en enda aktie, och hoppas man valde rätt. Får jag föreslå att du gör om tävlingen innan folk hinner anmäla sig för mycket, till "exakt fyra aktier, 25k låtsassek vardera" så det blir lite mer intressant?

Förslaget klubbat. I övrigt tycker jag vi sätter ingångspriserna den 31/12 och det spelar väl ingen roll om dom är noterade i Sverige, Tyskland eller USA?

Vi kanske ska samla bidragen i en separat tråd som startar imorgon?
 
Toppen