Senaste nytt

Uppgraderad till business class hos American Airlines

Flyger LHR-ORD imorgon på AA87 och såg tidigare idag att jag blivit uppgraderad från B till C klass. Hade lagt in om att uppgradera med poäng men då brukar det bli X-klass.
Är det någon skillnad med C-klass?
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror tyvärr att du är mest AA erfaren medlem i detta forum. Så det kan vara svårt att få svar.
Jag vet lite mer om AAdvantage, men inget om AAs operation.
 
Är det så illa alltså :)

Tänkte mer att C-klass är väl full-paid business på AA. I-klass är discounted business!
Har blivit uppgraderad på övriga ben på resan också och då är det X-klass som gäller.
Måste vara något med att det är en TATL-flygning här...
 

AABack2ARN

Medlem
C-klass används av AA som bokningsklass för konfirmerad uppgradering på tre-klass flygningar inrikes eller internationell business (exemeplvis över Atlanten) oavsett om du nyttjar poäng eller uppgraderingsvouchers du får i samband med kvalificering till Executive Platinum. Motsvarande bokningsklass är "A" om du uppgraderar dig till första klass.

"X" används för op-ups eller uppgradering med hjälp av "stickers". Har du verkligen fått X-klass på biljetter du uppgraderat med poäng?
 
Tillbaka från min resa nu!
Kollade på ett gammalt boarding-card här där jag uppgraderade med miles och där står det X-klass.

Flög totalt7 flighter varav 4 flighter med AA och blev uppgraderad på 3 av dessa.
Återkvalificerade mig samtidigt till AAPLAT för nästa period samt drog in ca 32 000 miles med AA's double-miles kampanj de har året ut.
 

Storsteffe

Medlem
OT.
Hur är AA nu för tiden? Åkte för flera år sedan och blev lite avskräckt men har fått för mig att det har blivit mycket bättre.
 

Economyclass

Ny medlem
OT.
Hur är AA nu för tiden? Åkte för flera år sedan och blev lite avskräckt men har fått för mig att det har blivit mycket bättre.

Jo asså, ekonomiklassen (speciellt på b767) är ren katastrof fortfarende, businessklassen är ändå rätt okej och har förbättrats, men förstaklassen (finns bara på b777) är väl på nivå som lufthansas business, interiören påminner däremot en hel del om amtraks tåg...
 

Alf

Medlem
Jo asså, ekonomiklassen (speciellt på b767) är ren katastrof fortfarende, businessklassen är ändå rätt okej och har förbättrats, men förstaklassen (finns bara på b777) är väl på nivå som lufthansas business, interiören påminner däremot en hel del om amtraks tåg...

Jag håller med om den beskrivningen. Jag ser dock fram mot deras nya C och F klass i 777-ER som är på väg in. Kabinen verkar mycket bra i dessa nya plan. Tror dock inte F klass kommer upp i sin gamla nivå när det gäller maten, men hoppas kan man ju.
 
Visst, ekonomiklassen är ju som den är men jämfört med ekonomi på BA's 747:a t ex så tycker inte jag det är någon större skillnad. Jag har alltid med mig ipaden med film eller serie så IFE spelar mindre roll för mig om jag flyger ekonomi. Stolarna i ekonomi hos AA finner jag mer bekväma med oftast större plats än BA men då flyger jag nästan alltid 777 om jag flyger ekonomi i AA och väljer 767 om det vankas business.
Under mina 22 flighter i år på AA metall kan jag bara komma på en flight där det var mindre bra service (MCO-JFK) mest pga de hade fått för lite mat och dryck lastat på planet så det fanns inte till alla.
 
Toppen