Senaste nytt

Trafik under julafton

Normandie

Medlem
God kväll!
Till er som har en aning, eller kanske erfarenhet av saken. Hur många är det som reser på julafton? Ska åka till JFK på eftermiddagen på julafton och vore skönt med en stol ledig intill sig på en sådan flight.

Ursäkta om jag lagt tråden fel.

Edit: Glömde att nämna att jag själv tror att det är färre eftersom det är en familjehögtid, iallafall i Sverige.
 
Last edited:

tourist

Medlem
Det beror väl på varifrån du ska resa. För stora delar av världen är julafton sista vardagen före jul. Om du berättar vilken flight du ska med så är det säkert någon här med tillgång till EF eller KVS som kan berätta hur fullt det verkar vara...
 

Normandie

Medlem
Det beror väl på varifrån du ska resa. För stora delar av världen är julafton sista vardagen före jul. Om du berättar vilken flight du ska med så är det säkert någon här med tillgång till EF eller KVS som kan berätta hur fullt det verkar vara...

Jag åker från IST med flight TK1, mot JFK som sagt. 13:00-tiden.
 

karho

Medlem
Jag åker från IST med flight TK1, mot JFK som sagt. 13:00-tiden.

Hej, ser ut som följer just nu:

IST Istanbul Metro / Ataturk TR = IST SAW [LTBA]
JFK New York John F Kennedy Intl NY US [KJFK]
MON 24 Dec 2012

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
TK 1 IST 13:25 JFK 17:20 77W C9 D6 J1 I0 R0 Z0 Y9 B9 M9 K6 H4 S2 E1 Q0 T0 L0 V0 W0 G0 X0 N0 U9 O9 A0 P0
 

Normandie

Medlem
Hej, ser ut som följer just nu:

IST Istanbul Metro / Ataturk TR = IST SAW [LTBA]
JFK New York John F Kennedy Intl NY US [KJFK]
MON 24 Dec 2012

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
TK 1 IST 13:25 JFK 17:20 77W C9 D6 J1 I0 R0 Z0 Y9 B9 M9 K6 H4 S2 E1 Q0 T0 L0 V0 W0 G0 X0 N0 U9 O9 A0 P0

Tack för svaret, men siffrorna förstår jag inte. Är det bokningsklasser? Eller vad betyder det?
 

MarcusC

Medlem
Tack för svaret, men siffrorna förstår jag inte. Är det bokningsklasser? Eller vad betyder det?

Yes olika bokningsklasser...finns ju en hel del kvar att boka. Sedan är det väl så att 24/12 från IST är en hyfsat vanlig måndag...

Hade det vart från Sverige tror jag det vart annorlunda, men se också på SAS, de flyger inte många flyg 24-25dec.?! Väldigt glest med avgångar och passagerare i varje fall på svenska flygplatser.
 
Toppen