Senaste nytt

USA Global Entry program

lnixon

Medlem
Finns det kanske nån här som har blivit godkänd för CBPs Global Entry-program?

Jag funderar på att ansöka, men man måste betala $100 bara för att ansöka, och då skulle jag vilja veta lite mer om oddsen för att bli underkänd...
 

Alx

Medlem
Man måste väl fortfarande vara medborgare/inneha uppehållstillstånd i USA, Nederländerna, Sydkorea, Kanada eller Mexico för att kunna bli godkänd. Så såvida du inte är något av det är en ansökan nog meningslös. De har dock pratat om att utöka antalet nationaliteter som kan ansöka. Men jag har inte hört något om att detta skulle ha skett.
 

Alx

Medlem
Som amerikansk medborgare är det nästan en självklarhet om man åker till USA några gånger om året.

Som svensk medborgare skulle jag själv vara beredd att betala mer än så för att få möjligheten att slippa köerna. För även om kötiden vid immigrations åtminstone på JFK & EWR har minskat rejält senaste åren, så vore det rätt skönt att mer eller mindre bara passera igenom immigrations.
 
Javisst. Det är regel. Flyger du till USA från Kanada kommer du göra pre-clearance på avreseflygplatsen, då ditt plan landar som en inrikesflight i USA. Däremot reserverar de sig alltid rätten att "göra om" det på ankomstflygplatsen.
 
Toppen