Senaste nytt

Uppgradering på Swiss till business class med Eurobonus poäng?

PYRZ

Medlem
Kommer att åka till SFO om två veckor med SWISS och undrar om det går att uppgradera till business från economy? Enligt tabellen som jag hittade på SAS websida, så kan man uppgradera om bokningsklassen är B eller Y. Min biljett är W dit och U tillbaka. Så, ni som är experter, kan jag uppgradera till business med mina EB poäng?
 

Alx

Medlem
Kommer att åka till SFO om två veckor med SWISS och undrar om det går att uppgradera till business från economy? Enligt tabellen som jag hittade på SAS websida, så kan man uppgradera om bokningsklassen är B eller Y. Min biljett är W dit och U tillbaka. Så, ni som är experter, kan jag uppgradera till business med mina EB poäng?

Tyvärr inte med EB poäng. :(
 

David

Medlem
Jag fick t.ex. nej på att uppgradera en Cathay-flygning med Finnairpoäng. Är det möjligt att uppgradera annats flygbolags köpta flygningar med poäng?
 
Den bokningsklassen du är inbokad i är en low economy och de kan man tyvärr inte uppgradera. På Swiss och andra bolag där man har den möjligheten att i förväg uppgradera är flexibla (och dyrare) ekonomiklassbiljetter. Jag har själv kollat flygningar till främst New York och på vissa avgångar finns det möjlighet att boka billiga Businessklassbiljetter, sådana som inte är riktigt så flexilbla som t ex. full flex business. Och då brukar det inte vara många 1000 lappar i skillnad mellan den dyraste economybiljetten som du kan uppgradera med EB poäng och denna businessbiljett.
Vet dock ej om det finns sådana biljetter på SFO flygningarna.
 

PYRZ

Medlem
Tack för svar folk. Det är bara se fram emot 12 timmars flyg i monkey class :) BTW, det var f-n inte billig ekonomibiljett som jag fick heller.
 
Toppen