Senaste nytt

Normalt att bagage dröjer så länge i Helsingfors?

Gnopps

Medlem
Jag landade i söndags 22.45 med Finnair från Köpenhamn och var innan 22.50 vid bagagebanden. Där var gott om folk och trängsel. "Mitt" bagageband hade 6 flyg tilldelade medan grannbandet inte hade några.. När kom till sist bagaget? Vid 2330!! 45 minuter fick vi vänta på bagaget för vår europaflygning. Såg på tavlan att de stackare som landat med Finnair från München innan oss fortfarande inte hade fått sitt bagage, dvs. ännu längre väntetid.

Jag är van vid att det på Köpenhamns flygplats kan ta tid, men sällan så här länge. Det var inte särskilt kul att försöka underhålla en trött två-åring så länge.

Det är inte ofta jag reser med Finnair och än mer sällan med bagage, är det här vanligt på deras nav?
 

Marcus01

Medlem
Verkar som de borde ha ett utvecklingssamtal med sin handling agent på Kastrup. Under all kritik om du frågar mej, skriv ett sakligt, informativt mail till AY!
 

Marcus01

Medlem
Sorry, misstolakde och trodde det strulade på CPH, såg nu att det var på Vaanta. där borde ju AY ha en fungerande bagagehantering kan jag ju tycka... samtidigt har de kanske inte så mkt folk på plats en sen söndagskväll?
 
Jag landade idag från ARN till HEL och fick vänta 30 minuter min bagage. Med min erfarenhet så från 20 min till 60 minuter är normalt i HEL med AY.
 
Oj, märks att det var länge sen man åkte med incheckat bagage till HEL, jag minns det som att väskorna låg och snurrade när man kom till banden. Men det var iofs KF...
 

GE90

Medlem
Helt otroligt! Hade man inte satsat i en helt ny baggage handling terminal under den nya international terminalen? Verkar ju helt sanslöst för att vara på AY's hemmabas dessutom. Man är bortskämd hemma i VAA med baggagehanteringen när flygplatsen är såpass liten.
 

petsky

Medlem
Flyger via HEL en till tva ganger i manaden med diverse boalg lite beroende pa varifran jag kommer.

Jag tycker mig ha upplevt en klar försämring av just leveransen av bagage pa HEL sedan sommarens stejker och allmänna röra pa Finnair med olagliga strejker avbrutna av domstolar etc (det var väl teknikerna om jag inte minns fel) och det har ju ryktats en del om inofficiellt organiserade maskningsaktioner.

Tidigare var det varit väldigt varierande väntettider pa T1 där SAS och Lufthansa har flugit fran men pa T2 och Finnair har det varit bättre. Men sedan sommaren är hela Vanda väldigt ofta en katastrof med hanteringen.
 
Toppen