Senaste nytt

Bästa Radisson hotellet i Oslo?

En snabb fråga till de som bott i Radisson Blu i Oslo. Jag ska några gånger till Oslo under januari 2013 och funderar lite skall jag välja Radisson Blu Plaza eller Radisson Blu Scandinavia? Har bott några år sen i Plaza men undrar vilket av dessa ni kan rekommendera?
//Tommy
 

Moco

Medlem
En snabb fråga till de som bott i Radisson Blu i Oslo. Jag ska några gånger till Oslo under januari 2013 och funderar lite skall jag välja Radisson Blu Plaza eller Radisson Blu Scandinavia? Har bott några år sen i Plaza men undrar vilket av dessa ni kan rekommendera?
//Tommy

Tommy,

Både Blu hotellen i City och Nydalen samt Scandinavia ligger bra till. I min mening är Scandinavia inte ett dåligt hotell, men det är däremot i väldgt stort behov av upprustning medan dem andra Blu är nyare och lite fräschare.
 
Last edited:

chrisljo

Medlem
Nydalen er ikke beste hotell hvis man ønsker å gå til steder eller skal til steder med trikk, da er Plaza å foretrekke.
 
En snabb fråga till de som bott i Radisson Blu i Oslo. Jag ska några gånger till Oslo under januari 2013 och funderar lite skall jag välja Radisson Blu Plaza eller Radisson Blu Scandinavia? Har bott några år sen i Plaza men undrar vilket av dessa ni kan rekommendera?
//Tommy

Eftersom Oslo är mitt andra hem ger jag dig gärna min åsikt :) Jag skulle bo på Plaza utan tvekan. Nära Oslo S och är fräschare än Scandinavia. Upplever även frukosten som bättre på Plaza, inte alls lika stimmigt som på Scandinavia. Hör gärna av dig om du behöver mer Oslo tips.:cool:
 

Valley

Medlem
Då var vistelsen på R B Scand avklarad. Deras glansdagar är över.
Hur man kunnat få pris för bästa frukost är en gåta. Att jämföra denna med den på Grand är som att jämföra en lådbil med en Porsche
Personal som inte riktigt kunde vare sig Norska eller ens Engelska är lite dåligt - även om jag kan överse med det.
1:a rummet var ingen höjdare. Väldigt ofräscht och en 40 grader varmt. Elementet på full fart.
Testade ringa lobbyn och påtala - Men ingen svarade på 10-12 signaler.

2:a rummet helt ok. Och jag gillar klart den tillhörande uteplatsen.

Men nästa gång satsar jag på Plaza istället.
 
Toppen