Senaste nytt

Ni som ofta "bor" i bilen - Hur ser ert bilresande ut 2013

Valley

Medlem
Som en liten kontrast till alla som flyger.
Bilåkning i tjänsten. Är väl synd man inte får Flyer-miles för sitt bilåkande

Gick igenom schemat för Januari och insåg att jag kommer tillbringa en 550-600 mil i bilen med start 7 Januari.
Och går besöken som planerat lär det fortsätta på samma nivå fram till sommaren :D
 

Johannes

Medlem
Tankar med firmans VISA kort har kopplat det till mitt medlemskort i OKQ8 får retro 15 öre litern i cash på ett år blir runt 750 kr, inte mycket men cash är cash...
 

Johannes

Medlem
men för att svara på frågan, som mer medveten resenär tar jag oftare flyget, men det blir väl under 2012 ca 300 mil i månaden, vill ju köra 3000 mil om året för att reducera förmånsvärdet, skall byta bil i Juni, men det finns det en annan tråd om...
 
Last edited:

Valley

Medlem
Funderat på att flytta över tankningen till mitt Ax. Men jag tror inte det är lönsamt totalt sätt.
Har nästan 1,- litern i rabatt hos Shell
 

Storsteffe

Medlem
Landar på lite drygt 6000 i år och HOPPAS på något mindre 2013 men det ser mörkt ut då 2012 innehöll ett 2 månaders ofrivilligt vilande pga av att farbror blå är onödigt petiga på skyltad hastighet ;)
 

Valley

Medlem
Landar på lite drygt 6000 i år och HOPPAS på något mindre 2013 men det ser mörkt ut då 2012 innehöll ett 2 månaders ofrivilligt vilande pga av att farbror blå är onödigt petiga på skyltad hastighet ;)

Har själv, enligt farbror blå, ett par bilder dem vill jag skall titta närmare på. Men jag tror inte jag orkar eftersom jag inte vet vem som körde vid tillfället :)
 

Storsteffe

Medlem
Har själv, enligt farbror blå, ett par bilder dem vill jag skall titta närmare på. Men jag tror inte jag orkar eftersom jag inte vet vem som körde vid tillfället :)

Nä bilderna åker i återvinningen, lite värre när de står efter vägen, speciellt på världens längsta raka mellan Hemavan och Storuman. Har iofs klarat mig länge ändå tack vare att jag alltid håller 50 och 70. Nåja NextJet fick ju lite intäkter :)
 
men för att svara på frågan, som mer medveten resenär tar jag oftare flyget, men det blir väl under 2012 ca 300 mil i månaden, vill ju köra 2500 mil om året för att reducera förmånsvärdet, skall byta bil i Juni, men det finns det en annan tråd om...

Du behöver köra mer än 3000 tjänstemil för att få reduceringen.
 
Toppen