Senaste nytt

Julkalendern lucka 17 - 50% poängrabatt hos Hertz

Om man beställer en hyrbilsvoucher hos Hertz idag får man 50% rabatt på poängpriset. Med vouchern kan man boka och hämta ut sin hyrbil ett år framåt, alltså till och med den 16 december 2013. En helg kostar idag 10 000 poäng istället för 20 000.

Det är snart julafton och det har varit många erbjudanden på flygningar till Europa, men när kommer erbjudanden på interkont? :)
 

jumbooze

Medlem
Det är snart julafton och det har varit många erbjudanden på flygningar till Europa, men när kommer erbjudanden på interkont? :)

Frågan är om det finns tillräckligt med bonusplatser på interkont? Eller brukar de öppna mera platser om de har kampanj?
Har dålig koll på hur det brukar vara tidigare då jag först på senare tid är mera medveten resenär :D
 
Frågan är om det finns tillräckligt med bonusplatser på interkont? Eller brukar de öppna mera platser om de har kampanj?
Har dålig koll på hur det brukar vara tidigare då jag först på senare tid är mera medveten resenär :D

Förra året ingick väl några interkont destinationer i julkalendern om jag minns rätt? Det är sex luckor kvar till julafton så det finns en möjlighet att det kommer! :D
 

Chrille

Medlem
Angående Hertz.

Hur smidigt är det att använda dessa vouchers? Normalt har du fler kategorier än tre att välja mellan vid bokning, vilket utrymme har du att påverka typ av bil när du bokar med voucher? Är intermediate = midsize? Man har ju olika fleet och benämningar i olika länder....
 

Dr. Miles

Expert
Förra året ingick väl några interkont destinationer i julkalendern om jag minns rätt? Det är sex luckor kvar till julafton så det finns en möjlighet att det kommer! :D

Det vore bra om SAS IT kunde fixa så att C award platser plötsligt dyker upp på alla SAS flygningar när man öppnar luckan på julafton.
"Det är rena rama julafton!" säger man på svenska. :D
 

jumbooze

Medlem
Det vore bra om SAS IT kunde fixa så att C award platser plötsligt dyker upp på alla SAS flygningar när man öppnar luckan på julafton.
"Det är rena rama julafton!" säger man på svenska. :D
Och att detta sammanfaller med att tomten magiskt uppgraderar SAS fina C klass till riktig lie-flat.
Då blir det jul på riktigt.
 

Chrille

Medlem
Tolkar Intermediate som bokningsklass I, exempelbilen som kommer upp i Sverige är då Volvo V60. Compact tolkar jag som motsvarande Ford Focus kombi och Economy som motsvarande Ford Fiesta.

Min fundering var i riktning mot vad intermediate skulle kunna innebära i antingen Storbrittanien eller USA. Där har man andra benämningar väl?
 

Homer

Medlem
Min fundering var i riktning mot vad intermediate skulle kunna innebära i antingen Storbrittanien eller USA. Där har man andra benämningar väl?

Intermediate med Avis i Storbrittanien är klass E, exempelvis Ford Focus, Hertz borde vara något liknande
I USA är det t.ex Toyota Corolla.
Det brukar oftast tillkomma location fee och annat med sådana här vouchers, så det är inte säkert det är en bra
affär även om poängkostnaden skulle vara 0.
 
Toppen