Senaste nytt

Kombinera EBG-run & bc.hörnan-invigning

Nemo

Medlem
Funderar på hur man skulle kunna kombinera http://www.businessclass.se/sas-eur...us-baspoaeng-mellan-01-jan-15-mar-2013-a.html och http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/8177-invigningsresa-till-bc-loungehoernor.html . För ett EBG behöver du som EBB få ihop 16.667 poäng, EBS 14.493 poäng och som EBG 13.334 poäng mellan 1 jan och 15 mars 2013. Min plan är då att man kan boka en t.o.r. ARN-MIL med några dagars uppehåll i Milano där man måste byta flygplats. För att byta flygplats använder man såklart flyg. Förslagsvis MIL-CDG, CDG-LHR, LHR-HEL och sen tillbaka HEL-LHR, LHR-CDG, CDG-MIL. Eller något annat resmål. Alla resor bryter lördagsnatten, som jag med en evolutionär rest inbillar mig att det gör resorna billigare. Vet någon hur man kan boka allt-i-ett, ifall flyg skulle vara försenade? Prisuppgift och miles nedan enligt 4 separata bokningar (t.o.r. ARN-MIL, MIL-CDG, CDG-LHR, LHR-HEL) på SAS hemsida. Billigaste economy.

Pris: 2100+2190+2584+2140= 9.014 SEK. Tillkommer två(tre) övernattningar.
Miles: 3500+5000+4000+3000= 15.500. Poängberäkning utan status, om du redan är EBS/EBG räcker det för nytt EBG, som EBB får du komplettera med cirka 1200 poäng.
Fredag-måndag 4 dagar.

Fredag 18 jan ARN 0920 -> 1200 MIL (LIN)
Fredag 18 jan MIL (LIN) 1250 -> 1535 ARN 1620 -> 1855 CDG
Övernattning Paris
Lördag 19 jan CDG 1110 -> 1305 CPH (fira bc.hörnan!) 1450 -> 1555 LHR
Lördag 19 jan LHR 1700 -> 1955 CPH (middag bc.hörnan!) 2030 -> 2305 HEL
Övernattning Helsingfors
Söndag 20 jan HEL 1040 -> 1120 CPH 1205 -> 1305 LHR
Söndag 20 jan LHR 2105 -> 0035 ARN (övernattning Stockholm) måndag 0710 -> 0950 CDG
(alt söndag 20 jan LHR 1405 -> 1655 CPH 2010 -> 2205 CDG kostar extra 318SEK samt övernattning Paris, samma poäng)
Måndag 21 jan CDG 1110 -> 1305 CPH 1655 -> 1900 MIL (MXP)
Måndag 21 jan MIL (MXP) 1955 -> 2200 CPH 2245 -> 2355 ARN

Några andra förslag? Helst där man är även i OSL+ samt ARN på lördagens bc.hörnan invigning. Borde kunna gå att strama upp tiderna, det är mycket luft i resandet.
 
Toppen