Senaste nytt

40 min connection tillräcklig? Stockholm -> Düsseldorf -> New York

moviaa

Ny medlem
Är det tillräckligt med 40min connection-tid för denna resa?
Jag kommer åka med flight LH 2921 från Stockholm (Arlanda) och anlända i DUS kl. 11:30. Flyget körs av Eurowings.

Flyget LH 0408 till EWR avgår kl. 12:10.

Om jag har uppfattat det rätt så behöver jag inte byta terminal utan endast gate. Är det direktanslutning från flyg till terminal eller måste jag ta en buss när jag anländer till DUS från Stockholm?
Kommer det vara fler säkerhetscheckar eller behöver jag bara byta gate?

Är lite orolig över att 40min inte är tillräckligt, speciellt då kanske de är har fler säkerhetscheckar när man reser till USA.

Tacksam för svar.
 

moviaa

Ny medlem
Tack för svar.
Är det direktanslutning flyg-till-terminal eller måste man ta en buss där?
Hur lång tid tog dessa byten för er? Så jag kan känna mig säker vid ev. fösening.
 

Marcus_R

Medlem
Samma terminal, rätt liten faktiskt. Skulle tippa att det tog maximalt 10 min för oss att ta oss mellan gaterna.

Tack för svar.
Är det direktanslutning flyg-till-terminal eller måste man ta en buss där?
Hur lång tid tog dessa byten för er? Så jag kan känna mig säker vid ev. fösening.
 

Hall

Medlem
Idag var LH2921 30 minuter sent så du hade med stor sannolikhet missat anslutningen. LH2921 har en medelförsening på 10 minuter enligt Flightstats. Huvudproblemet är att du inte har mycket att välja på.

EDIT: Menade att det finns inte mycket att välja på när det gäller morgon-förmiddagsflyg ARN-DUS. Tvivlar inte på att LH skulle lösa en anslutning via andra hubbar om du missar anslutningen via DUS.
 
Last edited:

Eurofooty

Medlem
Just...

Jag gjörde en 25 minuter transfer med hela familjen (2 vuxna, 2 barn) en gång. Vi kom fram med Lufthansa från Toronto och det var 25 minuter sent. Fast våra baggage kom en dag senare :)
 
Instämmer me Roger J - gjorde exakt denna trip med samma connection-tid för drygt ett år sedan. Var sjukt orolig men det var smidigt som s**an. Dock hänger ju detta helt på om ditt flyg från ARN (och EWR i den andra riktningen) håller tiden...
 
Ett kraftigt snöande på ARN som leder stor avisning och väntetid på att startbanan ska plogas ren kan lätt leda till att LH 2921 blir 30-40 min försenad från ARN. Det har hänt vid flera tillfällen när det varit "rejält vinterväder" att LH resenärer från ARN missat LH 467 till Miami pga extremt korta transfertiden till MIA på DUS flygplats.
 
Toppen