Senaste nytt

Tokyo - inbokning för Nyårsafton?

zanga

Medlem
はじめまして! Hej allihopa :)

Nagon som har ett tips vart man ska boka in sig for nyarsafton i Tokyo? I nagon av de mer centrala delarna ar tanken.

Garna pa 79e vaningen nagonstans (Tex New York bar i Park Hyatt: New York Bar, Shinjuku - Restaurant Reviews - TripAdvisor pa 52e vaningen verkar intressant!

Om nagon tycker sig ha ett speciellt bra resturangtips generellt i tokyo (oavsett cuisine) så uppmanar jag er till att nämna det också!

Tack för alla tips!
ありがとう ございました みなさん!
 
Last edited:

Totopez

Medlem
New York bar har häftig utsikt, och vi som är sålda på Scarlett Johanson sitter bara och hoppas på att hon ska dyka upp och vara så där fantastiskt snygg. Men det är rejält överprisat, servicen pendlande mellan halvdan och usel och och Scarlett dyker inte upp, så jag hoppas och tror att du hittar något bättre.

Jag har inte en aning om vart du ska ta vägen, men det finns det nog andra här som har.
 

helgonet

Medlem
Vi är ett gäng som bokat en svit på Hilton i Shinjuku över nyårsnatten. Jag tror vi kommer för- och efterfesta på hotellet, men under själva natten så skulle vi också gärna vilja ha tips på något ställe man kan gå på.
 

shibuyax

Medlem
För två år sen var vi ett gäng på 15-ish personer som av lite olika slumpartade skäl råkade befinna oss i Tokyo samtidigt just över nyårsafton. Vi gjorde ungefär så här:

Började med middag på Teyandei (ytterligare lite info här), en behagligt tillbakalutad Izakaya i Roppongi där det går att boka ett eget rum. Mängder av god mat tillagad och serverad av ett otippat ungt och trevligt gäng. Fri dryck under 90 minuter eller så kostar snubblande nära noll.

Efter middagen åkte sällskapet vidare till någon typ av dunkadunka-ställe med höga decibelvärden, mycket laser och ingen utsikt. Ovärdigt tyckte jag och min mentala powerpolare till kollega som också råkade vara på plats. Vi tog istället första bästa taxi till Ritz Carlton och chansade på att det skulle finnas nåt kul där uppe på 45e våningen, mitt i Tokyo Midtown. In i hissen, upp till lobbyn och yep, mycket riktigt –*fullt ös. Konceptet var enkelt. Betala ungefär en tusenlapp i inträde, lämna kläderna i garderoben och drick oändliga mängder champagne. Plockmat och ett hav av macaron-kakor fanns också. Livemusik, helt okej tryck och intressant mix av människor. Samt, givetvis, kalasfin service och magisk utsikt över Tokyos skyline. Otippat skön känsla att tömma ett glas, hinna fundera i en millisekund på vad man gör nu, titta upp och se en enormt serviceorienterad person stå leende med nästa glas upphällt och redo för överräckning. Bra. Nackdelen var att de slog igen redan klockan 01 om jag minns rätt. Vi ramlade glada och lite förvirrade ut i Tokyonatten med stora ambitioner om nästa ställe men... till slut navigerade vi oss istället fram till den nattöppna Starbucksen som delar lokal med en Tsutaya borta i Roppongi Hills och satte oss där med varsin caramel frappuchino.

Hur som helst –*Mer info om årets variant på RC finns här. Mandarin Oriental kör en liknande variant med fritt flöde av bubbel, mer info under "Countdown Party" en bit ner i denna pdf. Park Hyatt vet jag inte så mycket om, men en del info finns i den här broschyren.

Kör hårt och lycka till.
 
Last edited:
Toppen