Senaste nytt

SAS bokning i Örnsköldsvik läggs troligen ned

Traveller

Medlem
Vänner

Det verkar som besparingarna på SAS kan få konsekvenser på servicen mot oss som reser mycket. Jag har just fått veta att SAS planerar att lägga ned sin kundtjänst/telefonförsäljningen i Örnsköldsvik. Denna skall då ersättas med ett Svenskt callcenterföretag, vilket är inte känt ännu. Personalen lär inte få följa med i en sådan flytt. I dag är det ett callcenterföretag i Sveg som tar hand om EBB / EBS och dom är långt ifrån lika kompetenta som EBG/EBP kundtjänsten i Örnsköldsvik.

En del av SAS styrka gentemot oss som är frekventa kunder utan tvekan den service vi kan få i Ö-vik.. SAS, det här är en mindre bra idé!
 

agehall

Medlem
Detta är mycket tråkigt.

Jag vet inte om vi direkt kan få SAS att ändra på detta beslut, men ett tips till personalen i Ö-vik är väl att starta en egen resebyrå. Jag tror de skulle få rätt många kunder även om de tog en lite högre bokningsavgift än ändra bolag...
 
Kolla upp källan en gång till så får du nog ett annat svar ska du se! Vad jag gissar kommer SAS i Örnsköldsvik att utöka med tanke på effektivitet och kostnader.
 

Chrille

Medlem
Jag har blivit uppringd och besvarat kundnöjdhetsenkäten vid ganska många tillfällen efter att ha pratat med sas kundtjänst. Jag hoppas att man använder detta gedigna underlag när man prioriterar vilka service-enheter man ska ha kvar.
 

Traveller

Medlem
lugnafavoriten skrev:
Kolla upp källan en gång till så får du nog ett annat svar ska du se! Vad jag gissar kommer SAS i Örnsköldsvik att utöka med tanke på effektivitet och kostnader.
----------------------------------

Mitt initiella inlägg gjordes efter informationen mottogs av mig från SAS.
 
Toppen