Senaste nytt

Luciatåg på Arlanda 13 december

Jacob

Medlem
Är du på resande fot på luciadagen men ändå vill få chans att se ett riktigt luciatåg? Under eftermiddagen 13 december kommer Sigtunas luciatåg till Arlanda och lussar i alla fyra terminaler samt i Skycity.

Hålltiderna ser ut som följande:
14.00: Terminal 5 efter säkerhetskontrollen
14.30: Terminal 5 avgångshallen
14.50: Sky City
17.10: Terminal 4
17.45: Terminal 3
18.20: Terminal 2

Tiderna är ungefärliga
 
Även Stockholms centralstation får besök av Lucia-tåg imorgon om det nu skulle vara någon som råkar passera där.

Detta enligt deras facebook-sida:

"Elva nätter före jul! I morgon den 13 december, ca. 9.15, går klass 9E från Adolf Fredriks musikklasser ett Luciatåg på Centralstationen under ledning av Natalia Edvall. Kören kommer att samlas i Centralhallen vid rulltrappan utanför SJ Resebutik och Stockholm Info. Hjärtligt välkommen! /Cajsa
Ps. Ca. 9.40 sjunger de på Cityterminalen också."
 

Timotey

Medlem
Finns väll restauranger airside som har levande ljus. Ser inte direkt vilken skada du kan göra med levande ljus kontra enbart en tändare.
 

agehall

Medlem
Lyckades se att det fanns någon slags luciatåg på Centralen imorse. Var dock inte speciellt intresserad så jag undersökte inte saken närmare.
 

Concorde

Founding Member
Har haft ett par kvällar på kontinenten med julmiddagar för kunder och partners. Dom blev lite putta igår kväll då jag inte kunde vara ute sent med flight 08.00 hem till ARN. Anledningen är att min första pojke skall gå sitt första Luciatåg på dagis.

Och nu till poängen; om ni lyckas förklara för en ikke-svensk vad lucia och lucia tåget innebär bjuder jag på skumpa när nästa tillfälle ges... Jag lyckades inte och då lever jag på att internationellt bygga relationer och prata på...

Dom tyckte det där med Lucia lät rätt skumt...
 
Toppen