Senaste nytt

Uppgradering på Swiss med Eurobonus poäng?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag undrar om någon har erfarenhet av att uppgradera swiss C klass till F, jag vet att det är vissa bokningsklasser endast enl. SAS hemsida men förutom det, är det något mer som det hänger på, dvs. behöver det finnas "award platser" eller får man det förutsatt att det finns plats i F?
Vore trevligt att prova nya Swiss säten och ännu roligare att prova F klass.
// Jumbooze
 

jumbooze

Medlem
Hur fungerar det om man behöver boka om biljetten som man har fått upgrade på?
Dvs . om jag får upgrade till First på hemresa t.ex. torsdag och jag behöver åka hem onsdag istället, har jag då bränt poängen eller får man tillbaka dem eller försöker de flytta upgrade till onsdag eller...:confused:?
 

agehall

Medlem
Om du bokar om, så får du troligen inte behålla uppgraderingen, men om jag fattat det rätt, så ska du få tillbaka poängen. Jag har dock inte provat själv.
 

jumbooze

Medlem
Jag har sett på expertflyer att det fanns 2 award lediga i first, är de automatiskt tillgängliga till EuroBonus också eller är det begränsade till M&M så det är "tur" om man får någon i First.

Jag har letat efter trådar där man jmf biz stolar men jag har
Ska man satsa på den nya business class med LX med ev. möjlighet till upgrade till First, eller ska man flyga SAS C klass eller luftwaffe med ev uppgradering till first?

Jag har testat SAS i Biz & AirFrance i Biz men jag inte testat Swiss.
Hur är det med Lounge access, om man har first, har man även rätt till arrival lounge first eller är det samma. Hur är first loungen i ZRH?

(Sträckan som jag siktar på att uppgradera är ZRH-ORD som en del av CPH-ZRH-ORD-DFW)
Alternativt flyger ju även Luftwaffe CPH-FRA-DFW kortare restid men biz stolen har ju inte lie flat och A330-300 har ingen "ny" first vad jag har förstått. Hur är CO på BusinessFirst stolar?

Och eftersom jag är EBB så tjänar jag vad jag har förstått inget extra på att flyga SAS jmf *A som erbjuder Baspoäng.

Sorry för en något rörig tråd men det är så huvudet rör sig nu.

Hoppas kunna göra ett trevligt bildreportage när jag väl kommer iväg...
 

Dr. Miles

Expert
Jag har sett på expertflyer att det fanns 2 award lediga i first, är de automatiskt tillgängliga till EuroBonus också eller är det begränsade till M&M så det är "tur" om man får någon i First.

Jag har letat efter trådar där man jmf biz stolar men jag har
Ska man satsa på den nya business class med LX med ev. möjlighet till upgrade till First, eller ska man flyga SAS C klass eller luftwaffe med ev uppgradering till first?

Om jag har förstått rätt, ExpertFlyer visar SWISS award platser som är tillgängliga för Miles & More medlemmar.
Om du kan se samma platstillgång på ANA eller Aeroplan, då kan du säkert boka med SAS EuroBonus poäng också.
 

Senator

Moderator
Jag har letat efter trådar där man jmf biz stolar men jag har
Ska man satsa på den nya business class med LX med ev. möjlighet till upgrade till First, eller ska man flyga SAS C klass eller luftwaffe med ev uppgradering till first?

Jag har testat SAS i Biz & AirFrance i Biz men jag inte testat Swiss.
Hur är det med Lounge access, om man har first, har man även rätt till arrival lounge first eller är det samma. Hur är first loungen i ZRH?

(Sträckan som jag siktar på att uppgradera är ZRH-ORD som en del av CPH-ZRH-ORD-DFW)
Alternativt flyger ju även Luftwaffe CPH-FRA-DFW kortare restid men biz stolen har ju inte lie flat och A330-300 har ingen "ny" first vad jag har förstått. Hur är CO på BusinessFirst stolar?

Bra fråga, och jag testat alla stolar dom nämner:
1. CO BusinessFirst
2. LX nya business (som nu finns på alla, dock ej ZRH-EWR som körs av PrivatAir)
3. AC
4. LH
5. SAS

Sen har jag testat LX First på A330-300 ett par gånger, och det blir LX First nästa fredag till LAX. Jag flyger ner kvällen innan så frukost och några glas skumpa intas i HON/First Loungen innan.

Jag tycker CO mellan ARN och EWR är en kanon produkt. Stol/säng samt F&B är mycket bra. Deras Domestic First är också mycket bättre än vad AA, US, och UA har. Dock måste man besluta på ditresan om man vill byta inrikes i USA. Mitt förslag är t.ex. Swiss eller Air Canada ut, och CO hem så man undviker panikkänslan av att hinna med byte till inrikes i USA. Sen landar man fint på ARN utan byte i Europa på hemresan.

SAS är ok på dagsresor, men stolen är ingen höjdare på resan hem
 

jumbooze

Medlem
Om jag har förstått rätt, ExpertFlyer visar SWISS award platser som är tillgängliga för Miles & More medlemmar.
Om du kan se samma platstillgång på ANA eller Aeroplan, då kan du säkert boka med SAS EuroBonus poäng också.

Jag har konto på ANA (0 miles), men jag fattar inte hur jag ser availability för upgrades. Jag har checkat Partner Flight Awards men det känns inte som samma sak eller?
Behöver man miles i aeroplan för att kolla tillgången?
 

jumbooze

Medlem
Är en upgrade från bis till first samma som den här Partner Flight Awards?
I så fall ser det mörkt ut för en upgrade, då ANA inte har något alls, varken på ZRH - ORD eller FRA- DFW.

Om man vill kolla med aeroplan behöver man miles då?
 
Toppen