Ja, det verkar inte bättre. MTR Express VD i SvD:
Jag vurmar för SJ 2000:s såväl mjuka som hårda första klass-produkt, men det hade varit spännande med svensk konkurrens om affärsresenärer på järnvägen.
Nej, för mig fungerar det oftast svajigt. Senast i Malmö över fyra nätter, internet fungerade bara de första fem minuterna. Sedan dessa "autentieringsproblem". Då jag påtalade detta för receptionen fick jag tala med Swisscoms support, istället för att receptionen tog över ärendet. De gav upp...
Tack för länken! Fungerade både med och utan de personliga detaljer, om man nu inte skulle vilja få några poäng... Får de om det dyker upp några sköna kulor om 6-8 veckor!
Usch, har inte haft någon bra uppkoppling till SJ:s wifi på dubbeldäckarna Stockholm-Eskilstuna och Stockholm-Västerås de senaste dagarna. Man får sitta och ladda om sidor hela tiden, och buffra podcasts. Innan gratis-wifi infördes var det aldrig några problem med uppkopplingen, den var rasande...
När jag förra sommaren blev 8 h försenad med ett charterflyg (Novair/Apollo) hade jag inga svårigheter att få ut 2*400 euro enl. EU 241/2004. Här frånsade sig researrangöret ansvaret, men då jag mailade Novair (som förvisso ägs av Apollo) fick jag som svar att ersättningen skulle utbetalas så...
Fick svar från goldpointsplus@carlson.com efter att ha (från dem och hotellet) begärt hänvisning till medlemsvillkoren att "hotellet har fel", poäng ska utgå även vid BRG-bokning. De registrerade poäng för vistelsen men inte någon stay eller kampanjpoäng. Kanske har man valt fel kedja?
Jag har inte haft något problem att få igenom mina, ibland tvivelaktiga, claims när jag mailat BPG@carlsonrezidor.com. Som ny Club Carlson Gold (tack!) hajade jag till lite när jag inte fick några poäng efter den första av vistelser jag prismatchat. Jag mailade Club Carlson som skickade mailet...
Vore kul att testa lite nytt under SAS-flagg! Undrar om ex-LAN-maskinen kommer generera en ny seatmap för platsval online och om man på så sätt kan se om man har tur i förväg... Någon som kunnat välja sittplats i LAN-layouten? För visst skiljer sig den nyleasade A340:n från planen SAS äger vad...
Reseperioden för kampanjpris (3350 kr, billigare än flygbränslet?) till Chongqing är 03.05.2013 - 26.01.2014. Priserna är alltså giltiga även över jul och nyår, har själv bokat en resa dit en vecka över årsskiftet. Lär ju vara den blötaste och kallaste perioden på året. Har aldrig varit i Kina...
Som jag förstått det baseras poängen i bokningsdialogen på tidigare avgångar, här finns väl inget historiskt underlag för kombinationen flightnummer och flygbolag. Var om jag minns rätt samma sak när SAS släppte biljetter till SFO.