Senaste material av Ulf Nyström

  1. Ulf Nyström

    SAS lanserar färska smårätter ombord

    Bra att SAS ser över och förbättrar servicen ombord. Jämför t ex med Lufthansa där man alltid (internationella flighter iaf, inrikes vet jag inte) kan få en pilsner även i ekonomiklass.
  2. Ulf Nyström

    Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

    Jodå, 1-2-1 konfiguration så det ser hoppfullt ut.
  3. Ulf Nyström

    Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

    OK tack. Ja med tanke på att SAS inte har världens bästa business class i vilket fall som helst... och med alla mediakampanjer om den nya kabinen känns det ju surt att sitta i den gamla med kontroller med glappkontakt och slitna säten som inte kan fällas helt. Det funkar nästan bättre att ta en...
  4. Ulf Nyström

    Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

    Aj då. Kan man kolla det? Ska flyga CPH-EWR nästa vecka.
  5. Ulf Nyström

    Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

    Tack för info på min fråga. Nu blir det inte DY utan jag får tillfället att testa SAS nya Business-kabin i A330-300 istället. Vilket känns bra. Jag var rätt trött på deras gamla slitna business-kabin men den är väl helt utbytt på alla rutter nu tror jag. Vilket är bra.
  6. Ulf Nyström

    Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

    Fick precis kommentaren från vår resebyrå att det inte ska jämföras med business class utan snarare en premium economy-variant. Men OK tar man priset I beaktande så. Tack för recensionen.
  7. Ulf Nyström

    Reserapport: Norwegian: Oakland-Stockholm Arlanda (Premium)

    OK men om man bortser från priset; hur blir jämförlsen med de "traditionella" flygbolagen? Motsvarar snarare en hyfsad Premium Economy då än business class, eller?
  8. Ulf Nyström

    Bästa platserna i SAS nya business class?

    Någon som vet om business class i alla SAS' plan är uppgraderade (knappast klart redan gissar jag) eller om man kan kolla det någonstans? Jag flyger CPH-PEK snart i en A340-300. Jag är inte speciellt lång men stör mig ändå på att de inte har riktiga lie-flat sleepers i gamla business.
Toppen