Flög SK958 från Miami igår. Besättningen serverade pre-departure drink och var allmänt på tårna och väldigt trevliga hela resan!
Fullt i business men kändes ganska tomt längre bak i kabinen dock.
Hade samma fråga. Om man fått diamantstatus förlängt men eg inte mött kravet för resande för att kvalificera som guld blir det ett förlorat år mot LTG?
Misstänker att det finns en annan tråd vad gäller rätt till ersättning men trodde att jag endast hade rätt till ersättning för merkostnader och eftersom vi hade tillgång till lounge hade vi inga sådana?
Kort rapport om resa med SK957 den 6 januari. Flyget blev initialt fyra timmar försenat, något vi fick reda på under natten. Vi åkte då ut lite senare till Arlanda och väl där var det ingen kö till incheckning i business och väldigt hjälpsam personal. Ingen direkt kö igenom security. Sedan slog...
Tyvärr verkar det variera en hel del. Hyrde av Hertz och fick hämta bilen på T1 men var tvungen att lämna på T2. Platserna som finns utanför T1 är få och fylls väldigt fort sa Hertzkillen iaf.
Har haft 50% CU på 4 flighter (3 till USA och 1 till Asien). Flög till LAX (bokat i Plus) förra helgen men ingen CU och kunde fått eftersom det hade varit varannan. Uppgraderade med poäng vid gate, business var ganska tomt med många lediga platser. Verkar nu som att SAS missat dra poängen...
Håller med! Precis hemkommen från Tokyo där jag blev uppgraderad från GO till Plus på ditvägen och dessutom fick sms om jag vill köpa uppgradering. På vägen hem visade det sig att det fanns mängder med ledig säten i C men där kom inget erbjudande. Jag valde dock att uppgradera med poäng ändå.
Hej ska resa till Dubai med jobbet och undrar vad som ger bäst värde och upplevelse. Har tittat på Emirates såklart men undrar om det är det jag ska ha eller om någon har andra tips.
Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Dubai
När vill/behöver du resa ut? 24 juni
När...
Jag tror inte att kaptenen delade med sig av alla detaljer. Han sa att rutan sprack och att vi snabbt sjönk till höjd och sänkte hastigheten för att undvika att rutan skulle spricka helt.
Jag flög med SK1524 igår som fick göra en nödlandning på Köpenhamn pga en sprucken vindruta. Vi var utanför Holland när piloten meddelande "Emergency descent" svängde höger och dök brant nedåt. Personalen i kabinen fick bråttom att få fast alla lösa föremål medan alla pax satt stilla och tysta...
Intressant historia. Var med om liknande väder i USA förra året när jag skulle flyga hem från Philadephia på kvällen och flighter började ställas in redan på morgonen. När jag väl kom till flygplatsen var alla flighter inställda förutom min till Paris och en till Madrid.
Ordinarie pilot kom...