Jag flög en longhaulflygning från gate C35 i Köpenhamn nyligen. Jag kom till gaten när boarding startat och ställde mig i "vanliga" kön då jag inte såg någon Priority Boardingkö. Var skylten glömd just då eller det finns normalt ingen separat kö?
Fungerade även på SK1424 idag till Stockholm från Kastrup. Plus + diamant / guld via person. Övriga, nästan hela planet, fick gå igenom automatiska spärren. Dessa lös rött när det var Prio så ingen kunde smita igenom.
Jag flög från CPH förra veckan till Arlanda med en A320, kändes som det var fullt.
PrioBoarding i utropet och sedan kom anstormning igenom de nya automatiska gatedörrarna och hela processen blev värdelös.
Stora delen lyssnar ej, eller kanske förstår ej vad det innebär och utan någon typ av...
Hur viktig är menyn egentligen på valet av flygbolag ? Är inte bra mat bara lite grädde på moset när du väl är ombord.
Tidtabell, pris, komfort och bonusprogram tror jag bl.a. är faktorer som går före vid val av bolag.
Jag håller med om att Lufthansa har hittat en bra procedur med Priority Boarding. Hoppas att SAS nu följer efter i Köpenhamn när de automatiska gaterna kommer där.
Jag klickade in på SAS EuroBonus American Express Classic Card | EuroBonus-poäng | Amex och valde Elite Card
Längst ner på sidan finns en länk "fotnoter och viktig information" som ger följande info nedan;
Detta känns som regler för den gamla vouchern?
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för...
Jag tycker det är ett beslut som ligger i tiden. Placera ett ställ i loungerna där Business/Plus + statuskort kan läsa/ta med sig en papperstidning om de så önskar.
Enligt Vuelings hemsida är det endast rad 1 som är s.k "Excellence Seat", lite mer benplats och mittstolen fri. Det ser även ut som om det är fasta armstöd som ej kan justeras.
Jag såg idag på www.sas.se att SAS får ny tidtabell till/från Tel Aviv från 28 okt. Detta möjliggör nu för anslutningar på returen i Köpenhamn (iso ankomst som nu är 23:20)
SK771 09:00-14:20 Köpenhamn - Tel Aviv
SK772 15:20-19:00 Tel Aviv - Köpenhamn