Spend bör ligga på ca 250' minst tre år i rad för att man skall vara kvalificerad att bli inbjuden till EBP. Det är dessutom så att antalet EBP skall minskas till strax över 1000 st och då höjs ju ribban för kvalificering. EBP ger många olika fördelar och värdet av dem beror helt på vad man...
En tråkig utveckling som tyvärr måste tillskrivas den "prishets" som råder inom branchen. När bolagen tvingas prissätta sin produkt efter förutsättningarna så sviker folket som tänker med plånboken. De sätter sig hellre i sin bil, kör många mil för att komma till en flygplats där ett...
Well, det är gatebrist/slingning som är den stora orsaken till "fel" terminal. Kommer en utrikeskärra och lägger till vid inrikesterminalen så måste passagerarna genom tullfiltret, därav bussning till utrikesterminalen. Lägger en inrikeskärra till vid utrikesterminalen bussas passagerare om man...
Normalt brukar veckans flygningar synas i sammanställningen på veckans sista dag (söndag). Nu på senare tid har det varit lite eftersläpningar och jag har ibland fått vänta 10-12 dagar innan de syns på kontot
Vet ej, men däremot kunde de tillgodogöra sig den fria serveringen i PLUS. Måste vara svårt att smälta att kaffet är gratis på SAS men kostar 30 kr på DY.....
Fick idag nöjet att uppleva en fullt uniformerad Norwegian-besättning (naturligtvis försenade och akterseglade av sina egna) tvingas lösa SAS Plus-biljetter på SK2002 för att ta sig upp till Luleå. SAS, you made my day! :D
Har tidigare i samband med resor ut i världen utnyttjat mig av fördelarna med Star Alliance AirPass när man vill åka omkring på en kontinent och se sig omkring. Tittade lite lätt på att resa omkring i amerikanska södern och tänkte bygga en itinery med Star Alliance North American AirPass. Tyvärr...
Inte förvånande att korthuset tenderar att rasa! Norwegian har en hög skuldsättning i sin iver att ha många nya plan och starta nya linjer samtidigt som man har en ur ekonomiskt perspektiv icke hållbar prissättning. Jämför man ökning i antal passagerare med förlusten i intäkter per...
Kolla gärna förutsättningarna med flygadvokaten Stephan Eriksson (flygadvokaten.com).
Min principiella inställning är att när flygbolagen "ormar sig" (standardförfarande hos DY) så skall man ta den juridiska svängen och tvinga dem till efterlevnad av EU 261/2004.
Som EBP har jag testat mekanismen bakom "seatblock". Så länge jag inte har checkat in är platsen bredvid mig valbar både vid bokning och seating(gäller även för EBD och EBG). Efter incheckning så blir platsen bredvid "utgråad" för alla utom EBP. Är kärran fullbokad så ryker platsen i alla fall...
Håller med om kvalitetslyftet! Däremot blev det lite mer plock i serveringen då det kom en låda, en mugg, ett bestickset och slutligen juicen. Hade varit bättre med "gamla lådan" där man kan "trolla undan" både bestick och mugg, dvs fyra moment blir två (ut med lådan och ut med juicen)
Den 28 maj kommer utrullning del 2. På flygningar under 1h 20 min blir polarrullen allenarådande så ni som vill ha en "Fresh Bite", det är inte många dagar kvar....
Tänker man med plånboken så är det svårt att flyga ihop status. EB-programmet är ju konstruerat för att "uppmuntra" till lite dyrare biljetter som ger mer poäng. Väljer man dyrare biljetter så tjänar man snabbt ihop till status jämfört med att producera legs. För egen del reser jag alltid SAS...