Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2016-08-21
Från kabinklass: GO
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 115 EUR
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 10 dagar
Gick uppgradering igenom: NEJ
Tog 5 minuter vid 7am i morse på EWR terminal C. Hela processen från att lämna hotellrummet på Marriott till loungen tog 35 minuter.
Så nu har jag alldeles för mycket tid att slå ihjäl innan boarding.
Jag har samma period och fick samma mail idag. I mitt står det att nytt Eurobonuskort kommer när mitt Amex-kort går ut. Stämmer det verkligen att SAS sparar in på korten om man har Eurobonus kreditkort? Numera när man har incitament att ha kortet nära tillgängligt när man flyger Go så brukar jag...
Har en bokning där jag inte kan välja seat; får upp en popup enligt nedan när jag går in på bokningen på SAS hemsida. Är ganska säker på att jag valde seating igår, men den är nu borta igen. Och jag har fyllt i den obligatoriska informationen.
Det går bra att välja säten men när jag trycker OK...
Jodå, det gick att uppgradera när jag kom till gate även om det var en del "computer says no" inblandat. Tydligen ger deras system ett fel efter CU men det går mycket riktigt att göra override.
Provade både i incheckning och loungen - samma svar på båda ställena. Loungepersonalen var först positiva; det fanns gott om plats i business men när de såg att jag redan hade en CU så ringde de någon för att kolla - kanske var det till incheckningen.
Off-topic är att det är så lite folk i...
Courtesyupgraded Eco till Plus på SK904 idag. Försökte sen mig på en poänguppgradering Plus till Business. Det gick inte alls - meddelandet var att SAS inte tillåter poänguppgradering om man redan fått en CU.
Planet (och loungen) verkar vara väldigt lätt belagt och efter en extra hård jobbvecka...
Sist jag åkte Seattle - Arlanda med mellanlandning i Newark så vet jag inte vilken positionen var på bandet. För jag stod nämligen på Arlanda och väskan låg på bandet i Oslo. Den dök upp med bud fram mot kvällen...
Mina reflektioner efter 1.5 år som Diamond – och efter att precis återkvalificerat för nästa år.
När jag numera flyger med SAS så är det antingen inrikes eller longhaul till USA. Inrikes har jag aldrig märkt någon som helst skillnad mellan Diamant och Guld. Nu brukar jag iofs oftast somna innan...
Ett sjysst ställe att bo över på längs Highway One är Ventana Inn & Spa i Big Sur.
Vi åkte in där av ren slump och väntade oss ett Bates Motel. Men oj så fel vi hade...
Vi tillbringade kvällen i en upscale timmerstuga, eldade i öppna spisen, badade i de japanska baden och käkade en bra middag.
Jag hade redan formulerat ett mail i huvudet om att jag ville ha poängen tillbaka. Förhoppningsvis behöver jag inte använda det. :)
Igår fanns det 5 lediga platser i C och 22 upptagna säten i Y enligt Amadeus. Nu är det en plats ledig i C och 18 upptagna i Y.
Det behöver inte återspegla...
Blev tvungen att boka om en resa med SAS ARN-ORD-SEA pga lite projektstrul. Skulle egentligen åkt förra veckan men flyttade till denna. Hade ansökt om poänguppgradering Go -> Plus på långa benet. När jag jag skulle boka om så hade SAS ändrat tidtabell, och det hela slutade med en osmidig...
Jag checkade precis in mig och hustrun till Nice i SAS Plus i morgon. Vi är båda EBD, och hade seatat oss på gång + fönster med tom plats mellan. När jag kollade seating med KVS mobile så var platsen i mitten ledig innan jag checkade in men upptagen efter incheckning. Nu är flighten inte direkt...
En konsekvens blir väl att folk drar med sig hela bohaget och kallar det handbagage. Typ som det fungerar i USA med resulterande boardingkaos när någon skall trycka in sin konsertflygel i hatthyllan.
Prioritetsboarding får iofs rejält mervärde.
+1 på att UA inte känner igen EBD. VId checkin i morse i Seattle fick jag varken priobagage eller prioboarding på boarding pass. Enligt bagdrop så fanns det ingen priostatus på bokningen och inget de kunde göra fast jag viftade med Diamantkortet. I Unitedloungen så kommenterade tanterna på att...