Jag menar att det inte bara är en ”grym bonus” till oss konsumenter med extrapoängen. Det är ju ett sätt för Amex att få fler kunder och större intäkter.
Bara för att efter 10-15 minuter i telefonkö få höra att agenten tyvärr inte kan hitta biljetter till destinationen som efterfrågas. Biljetter som ju verkar finnas till kunder i andra bonusprogram. Denna manuella betjäning skulle kunna vara bra om bokningstjänsten var lyhörd, kunnig och kreativ...
Sjukt pinsamt att SAS inte kan fixa sitt bokningssystem för Star Alliance bokning. United, Air Canada, ANA har detta uppe för sina bonuskunder. Miles and More vet jag inget om men antar att det är enkelt att boka där också. Sedan har jag en del poäng på BA och American och det är hur lätt som...
Jag bokar och försöker senare ändra till sommar 2022 på min voucher som går ut den 31 mars. Håller tummarna att regeln finns kvar om några månader.
Tack för att du flyttade inläggen till rätt tråd.
För mig hade 10% reducering av kvalificeringsgränsen varit betydligt bättre.
Har ett guldkort sedan tidigare och 82000 poäng. Brytdatum idag. Med planerade men ej bokade resor i mars-april hade jag haft 88500 poäng. Då skulle jag köpt de sista 1500 poängen. Men nu handlar det om 8000 poäng som...
Om Jumbooze redan är Diamond så behövs inte de resterande 8000 poängen för att återkvala. Han får behålla Diamond ändå.
Om jag är Guld och behöver 8000 poäng ytterligare för att bli Diamond måste jag däremot köpa dessa poäng. Så läser jag SAS beskrivning.