Jag har amerikanskt Amex, de sa att de fyra siffrorna på framsidan fungerar som pin i vissa fall. Jag har dock inte testat själv, och man vet inte om kundtjänst har koll men de visste att det är pin i EU som gäller. Får testa när jag är i Sverige nästa gång.
Kontor: Avis Stockholm C
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp D: TOYOTA COROLLA eller liknande
Gratis uppgradering: Ja, grupp K
Fick: Volvo XC60
Status: Avis President’s Circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 745 kr
Jag kör en xiaomi hard case med 4 hjul (liknande Horizn studios eller Away), utan ficka där fram. ~500 SEK i Hong Kong får nog anses vara ett fantastiskt värde, riktigt nöjd än så länge. Kör en everywhere bag från Away ovanpå, oslagbar kombination enligt mig.
SK966 tycker jag fungerar bättre än 965, då den går mycket senare och man kan lägga sig så fort man lyft. På 965 är det sen middag eller väldigt tidigt att lägga sig, vilket ställer till det lite. Men när maten väl serveras är det väldigt sen middag och inte tillräckligt långt kvar på flighten...
SK965 igår, utrop om att de ville ha en snabb servering för att man ska kunna sova. Jag gav upp efter förrätten (2,5 timmar in i flighten). De får verkligen tänka om kring serveringen på de här sena flighterna.
Åkt den nya linjen från cph 2 gånger, inte alls nöjd med serveringen åt något håll. Som du säger är det svårt att få till bra sovtid. Jämför med Singapore airlines flyg från Singapore till Europa som avgår ca midnatt med snabb servering.
Jag har också iOS12. Jag fick ett SMS med en säkerhetskod, som lades in automatiskt i Apple Pay så fort SMSet kom och bekräftade då kortet. I iOS12 har ju autofill förbättrats på flera ställen, kan det vara det som hände dig?
Jag har handlat för 10000 kr på ett köp med Apple Pay i klockan i veckan. Det var iofs i Hong Kong. Likaså Australien har inga beloppsgränser så det är väl beroende på land? Eller är det bara att alla butiker i andra länder tillåter högre belopp?
Det låter rimligt, flyger in mitt Diamond på long haul i business class och det krävs ju knappt 3 resor för att bli Diamond (utan AMEX Elite). Frågan är hur det här fungerar om man flyger med andra bolag inom Star Alliance?
Intressant, de är min by far sämsta upplevelse i business. Kanske konsekvent inkonsekventa som SAS? En flygvärdinna gav mig smutsiga använda servetter när jag bad om servetter, en annan blev arg när jag bad om ett glas bubbelvatten eftersom jag ”hade ju fått en flaska vanligt vatten” and it goes...