Senaste material av goransson

  1. G

    Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

    Samma här. Har inne 6st OT Plus => Business nu, varav sista resan i december... Hoppas bara att OT inte går i konkurs...
  2. G

    Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

    Vilken norsk sida? Nu står det "Note! it’s no longer possible to upgrade via Option Town." på SAS hemsida. Vad händer med oss som redan har massa OT inlagda?
  3. G

    Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

    Nu blev jag oroad. Jag bokar nästan alltid SAS Plus privat och försöker uppgradera till Business på förhand med både poäng och OT. Brukar gå rätt bra eller annars lösas på flygplatsen (EBD). Men nu kommer det väl garanterat bli mycket dyrare. Någon som vet - eller vill gissa - vad som händer...
  4. G

    SAS Friends & Family 14-23/3-2016

    Otroligt bra priser! Bokade precis LA och Chicago i Plus för mig och frugan. Hoppas på OT eller poänguppgradering till C. SAS priser till USA blir bara bättre och bättre tycker jag. För några år sedan kommer jag ihåg att man fick hosta upp hutlösa 12-13 000 kr för Plus, nu är ju standardpriset...
  5. G

    Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

    Tillägg: alla mina flighter med TK senaste åren förutom en har varit i business. Tycker även att man brukar få åka i business-bussar i Istanbul, som brukar funka rätt bra. Åkte nyligen Ethiad First och fick åka i samma buss som economy... Tycker utan tvekan att TK är bättre!
  6. G

    Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

    Jag måste säga att jag får bättre o bättre erfarenheter av TK:s hårdvara ARN-IST-ARN. Åker rätt ofta TK1793/-94 (samma plan) och har alltid haft tur med stora säten senaste tiden. Vet att kvällsflighten mot Stockholm ofta går med spärrat mittsäte, men på dagen är det nästan alltid bra stolar...
  7. G

    Sammanfattande kommentar om resa med Turkish Airlines [Arlanda-Istanbul-Taipei-Tokyo]

    Intressant kommentar om maten. Min erfarenhet av TK är att den alltid varit av hög kvalitet och betydligt bättre än både SAS och LH. SAS mat i både Plus och Go tycker jag är så gott som oätlig. Aldrig fått något gott eller lyckats köpa något gott från menyn. Aldrig. Men smaken är ju som baken...
  8. G

    Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

    Håller med om att 11:45 oftast har bäst stolar, men även där är det relativt stor risk att få 3x3 med spärrat mittsäte. Har åkt linjen några gånger de senaste åren och det har varit lite 50/50 om man fått bra reclinerstolar eller spärrat mittsäte. Oavsett så tycker jag dock att TK business class...
  9. G

    Är det en skröna att amerikanska bolag är dåliga?

    Jag har också lite erfarenhet från Domestic First/Business med United och jag tycker faktiskt att det är rätt bra. Ofta trevlig service och - framför allt - mycket bekväma stolar. I mina ögon jämförbart med regional business inom Asien, vilket är mycket bättre än Business inom Europa. Min...
  10. G

    Tio noteringar om nya SAS Business

    Yes, jag gillar inte alls trenden dock. Bra med avställningsytorna, men i övrigt tycker jag mest att det känns trångt och instängt. Är rätt lång och har stora fötter. Svårt att få plats bekvämt i "lådorna". Swiss tycker jag är katastrofalt dåliga stolar. Då var SAS mycket bättre för mig. Turkish...
  11. G

    Tio noteringar om nya SAS Business

    Tillägg ang LED-belysningen: noterade samtliga gånger att den används mycket mer frekvent i just Plus. I Go och Business mer nedtonat. Ganska märkligt. Aldrig varit med om så stora variationer mellan olika klasser på samma plan och flight. Har ni övriga noterat samma sak, eller är det bara en...
  12. G

    Tio noteringar om nya SAS Business

    Håller med om dina noteringar! Har nu åkt nya kabinen i samtliga klasser och det är ju en stor förbättring. Dock känns nya Business-upplägget lite "trångt" och inte alls lika luftigt som förut, eller hos t.ex. Turkish. Även lite svårt att prata lågmält med sin medpassagerare. Stör mig även...
  13. G

    Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

    Jag håller med! Tvåorna på rad 30 är jättebra! Om man sitter längst fram i Plus är det bättre, men rad 30 är bättre än en vanlig Plus-tvåa. Mycket mer benutrymme. Jag är ca 1,95 och har oceaner av benutrymme på rad 30. Om jag vore du hade jag absolut inte betalat för en uppgradering till Plus...
  14. G

    Problem med OY-KBM / ARN-ORD ?

    Uppdatering: enligt Flightradar24 mfl har LN-RKO (LN-RKO - Aircraft info and flight history - Flightradar24) nu landat i CPH från ZHR, så det borde ju tyda på att renoveringen höll tidsplanen och att den kan sättas in på ORD imorgon enligt plan? Bådar gott tycker jag! :)
  15. G

    Problem med OY-KBM / ARN-ORD ?

    Kul! Håller tummarna! Stort tack alla för era svar!
Toppen