Hej, du har missat att det är gamla siffror :) Vi skall inte fördjupa oss i det ekonomiska läget. Tråden handlade om nya linjer, men faktum kvarstår att den ekonomiskt tillväxten, framförallt inom industrin, är extrem i Göteborg för tillfället. Det arbetar t.ex fler ingenjörer i Trollhättan nu...
Självklart skall SAS inte syssla med välgörenhet, det är väl SJs roll... Vi får väl se vad som händer nu när staten börjar sälja ut sitt innehav. Kanske kan vi se fler linjer då...
Fler inflyttade någonsin, lägre arbetslöshet än Stockholm och Malmö, näringslivet går för högvarv och byggplanerna saknar motstycke även i ett europeiskt perspektiv. Sverige har en fantastisk tillväxt och det är bra märkligt att av 15 linjer så är NOLL från Landvetter...
Om du med inrikes menar destinationerna i Medelhavet, Köpenhamn och dylikt så visst ;) SAS har tung sommartrafik ut i Europa från GOT, men vintern är verkligen reducerad till CPH och den där småtråkiga ickevänliga transferflygplatsen på östsidan...
Tråkiga nyheter. Även om utbudet till London är större än någonsin så känns det ju konstigt att SAS inte trafikerar till Sveriges andra stad. Tajming på CDG och BRU kunde ju inte vara sämre med tanke på allt som hänt där. Det funkar ju bra att byta på CPH, OM man inte åker Jettime som är en...