Utresa:
Sträcka: ARN-EWR
Datum: 7 FEB 18
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 15115p
Bid strength: Lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca. en vecka
Gick uppgradering igenom: Ja, 48h före
(Fick sedan CU från...
Jag är EBD. Bra förslag, tror jag försöker få kontakt med någon hos SAS utanför ebretro till att börja med. Men det känns mer och mer som att United måste ”erkänna” eller rapportera att omläggningen till LH-flight kanske inte gick rätt till. Jag var ju t.ex. avbokad när jag dök upp vid gaten för...
Det köper jag absolut, men problemet för mig i det här fallet är inte riktigt vilken LH klass som motsvarar den som är bokad med UAxxxx, utan att ingen ens vill se att jag har en köpt biljett som ger poäng (oavsett hur många).
Sammanfattat; hade jag inte valt att uppgradera så hade jag fått...
Men hur det i så fall skulle ha hanterats vid uppgradering är att United bytte UAxxxx till ett LHxxx i en klass som ger den poängen. Och sedan i ett ytterligare steg uppgradera denna klass till I. Men nu verkar de ha gått direkt från UAxxxx i klass Q till LHxxx i klass I. SAS-poäng för...
Nja.. United och Lufthansa har detta samarbete (även ANA för den delen), och jag gjorde ju detta så det går - men United gjorde ju själva om den från UAXXXX till LHxxx så i deras system måste det vara LH. Det finns en utförlig beskrivning på United hemsida och detta är precis vad jag gjorde.
Detta blir ett långt inlägg, men jag måste förklara sammanhanget. Efter att ha bokat på united.com så flög jag i vintras GVA-IAD-DEN-ASE i bokningsklass W med retur ASE-DEN-FRA-GVA i bokingsklass Q, alla flyg med United förutom DEN-FRA och FRA-GVA som var LH-metall med UA flight number. Endast...
Bud 1:
Sträcka: LAX-ARN
Datum: 2017-11-27
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 16155 poäng
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca två veckor
Gick uppgradering igenom: Nej, 47.5h innan
Bud 2 (backup)...
OSL-MIA 4 okt (LN-RKH): Fungerade hela vägen
ORD-CPH 15 okt (OY-KBI): Fungerar inte, verkar vara kvar på slutet av CPH-ORD och de säger att de inte kan göra något åt det
Sträcka: ORD-CPH
Datum: 2017-10-15
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 42635 poäng
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 9 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 47 timmar 14 minuter innan
Detta har hänt mig för ARN-OSL-MIA imorgon:
1. Sent augusti: Bokade och gjorde en Plusgradeförfrågan från Go->Business för OSL-MIA
2. Ca 60 timmar innan: Ett 10-tal stolar i Business ändrades från Available till Blocked på ExpertFlyer, därefter totalt 16 Blocked
3. 36 timmar innan: Blev nekad...
Flyger ARN-OSL-MIA imorgon och hade en Plusgradeförfrågan från Go->Business för OSL-MIA som blev nekad 36 timmar innan avång (enligt ExpertFlyer 6 blockerade säten kvar i Business direkt efter att Plusgrade gått igenom, ytterligare ett par tidigare på dagen när jag tittade).
Nu när jag vaknar...
ARN-EWR (LN-RKS) 27 aug: Fungerade i knappt en timme, när vi hade passerat norska kusten så slutade det fungera och kom aldrig igång igen
ORD-ARN (LN-RKR) 6 sep: Fungerade hela vägen
Sträcka: OSL-MIA
Datum: 2017-10-04
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 39185 poäng
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 15 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej, 35 timmar 56 minuter innan
Kan...