Farebasis som jag ser du var bokad i var EFIXRT på utresan och ZSFLXRT på returen.
Med det kan jag utläsa att din utresa inte var flexibel men din hemresa var det.
Sen är det som dom andra skriver, M för Economykabinen, Y för Economy Extrakabinen och C för Businesskabinen.
Det viktiga är vad...
Låter som ett ganska stort belopp enligt mig. Men självklart så är 15 000pts inte mycket tröst om det var ett viktigt möte i EWR och man ville komma fram någorlunda utvilad.
Nästan en enkelbiljett till LHR som kompensation verkar ju bra !
Att få göra något som inte är enligt regelboken kommer ta lång tid, om ens möjligt.
Ett callcenter är ju ett annat företag, dvs att göra undantag på kostnader, regler osv måste gå via flygbolaget.
Okej då förstår jag, som kund vill vi ju veta i god tid...finns väl alltid nån anledning till att saker kommer plötsligt, undra vad det kan vara i detta fall?
Som tagits upp, allt handlar om TID innan planerade flightens ändring.
Enorm skillnad på 2 veckor och 24timmar när det gäller inställt flyg.
Får du meddelande 24H innan utresan så får du i princip boka om till vilket bolag som finns på den sträckan. Är det mer än 14 dagar så ser det...
Går att göra transfer mellan 3 zoner, det som händer är att poängen dras t/r mellan zon 1 och zon 2, och sen t/r mellan zon 2 och zon 3.
Så med andra ord, mycket poäng men fullt möjligt! :)
Det där är jätteolika. Pratade med en på kundservice som sa att det var olika mellan bolag och även mellan sträckor.
Lufthansa släpper många platser och ganska tidigt (dock hög skatt).
Sas släpper på några st verkar det som, sen kommer det till några fler eftersom. Men boka in dom fort...