Har samma problem - kan inte boka bonusbiljetter på varken hemsidan eller i appen, oavsett webbläsare. Även samma med att det står att jag saknar en ”aktiv session”. Kundtjänst menade på att dom aldrig hört talas om detta…
För mig funkade det inte, åkte en award t o r (separata bokningar) förra veckan. Ringde kundtjänst som bekräftade att de hade strul med biofuel och att dom skulle lägga till det manuellt nästa vecka.
Sträcka: ARN-HKG
Datum: 1 FEB 18
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 3540 kr
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 20 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 47h före
Annars är Uber ett bra alternativ från Guarulhos. På terminal 3 har dom en egen stolpe - vid Departures, ungefär vid check-in H. Jag betalade 66BRL nu i januari för en tripp till Avenida Paulista.
Vet att det har diskuterats innan, men har det blivit någon klarhet i vad som gäller vid bokning av enkelresor? Jag får upp valet att applicera MCP-RABATT, men det fungerar ändå inte när jag sen väljer en Plus-resa. Hittar ingenting i villkoren heller.
Efter lite funderande tänkte jag också ta och ansöka om ett SAS EuroBonus American Express® Elite Card.
Om det är någon som är intresserad av att bjuda in och få lite extrapoäng så vore det toppen! :)
https://www.americanexpress.com/se/content/member-get-member/member-get-member.html