Jag har för skojs skull kämpat med en avbokning sen mars, när jag till slut krävde besked om det var troligt att återbetalning skulle ske svarade personalen på Messenger att de inte kunde garantera det eftersom min bokning var så komplicerad (award, ombokad två gånger via Talinn). Ärligt svar i...
Tycker han i jämförelse med andra intervjuer var oerhört svag. Trots att vi nog är fler än jag som har anspråk som är 9 månader gamla ingav han inget hopp om att få tillbaka pengarna i rimlig tid. Samma klyschor som kundtjänst.
I korthet är alltså andemeningen att det inte lönar sig att försöka kontakta SAS på något sätt om återbetalning.
Föredrar SAS alltså att svara i domstol?
Nu vet jag att jag svär i SAS-kyrkan! Men om du jobbar på kundtjänst på SAS är dina senaste inlägg snarast inriktade på att misskreditera kunderna som undrar över sina återbetalningar på sätt att de är galna rättshaverister. Om det är den allmänna uppfattningen på SAS kundtjänst har jag full...
Har en 2-4-1 (Star alliance) som avbokad i mars. Kundtjänst meddelar att eftersom den ändrades av mig i december så kan de inte räkna ut vilka skatter som jag ska ha tillbaka och att jag nog inte ska räkna med att få dessa på ett bra tag.
Jag har förvisso köpt på kredit men jag ser inte nån anledning att ställa mig i Amex kö.
mitt inlägg var mer ett konstaterande av sakernas tillstånd och jag ska nu återgå till att vara vanlig läsare istället för att angripa den heliga kon SAS
Folk här lär ju inte vara obekanta med den bestämmelsen. Jag lider mer med dem som sannolikt aldrig lär se sina pengar än SAS just nu.
Har bara ett par tusen att kräva och jag har sedan länge insett att dessa är förlorade.
För den som har behov av pengarna är dock mitt förslag en hyfsat snabb...
Ett annat alternativ till KFM är ju att delge SAS en betalningsuppmaning enligt 2 kap 9 § konkurslagen och om pengarna inte kommer ansöka om konkurs. Är fordran klar och förfallen är det bevis för obestånd. Är man sentimental när det gäller SAS är det inte att rekommendera
2 kap 9 §...
I loungen på T4 igår hade höstens s.k. Menykort kommit i en hylla, av denna synes polarrullen inte längre ingå i sortimentet. Jag missade att ta fotobevis dock.