Senaste material av BaronS

  1. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Jag vet tyvärr inte vad jag ska göra längre. ARN eller danska motsvarigheten?
  2. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Idag skrev jag ytterligare ett brev till Vueling. "Dear Vueling, I have now given you the opportunity to give me an answer for 20 months, which I certainly think is more time than needed to give me an answer regarding flight VY1871 the 17th of July 2013. All I am looking for is an answer...
  3. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    @emailsson Har fortfarande inte fått någon ersättning. Men jag har heller inte gått vidare med det pga: • Om de inte svarar inom 6 månader så har de verkligen skitit i det blå skåpet (läste jag). • Glömt bort det / Lathet Har dock återigen tagit upp det. Funderar på om jag ska använda mig av...
  4. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Det är löjligt hur det kan missa att faktiskt svara på en fråga som jag ställt fyra gånger vid det här laget. Svaret blev: Dear Vueling, Thank you for your prompt reply, though you still have not answered my question. I fully understand the meaning of "extraordinary circumstances". But since...
  5. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Fick svar väldigt snabbt! Dear customer, Thank you for contacting Vueling. In response to your e-mail we would like to inform you that as indicated in previous email flight was delayed due to extraordinary circumstances. In the Regulation 261/2004 of the European Council it is stipulated...
  6. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Fick än en gång ett autogenererat svar. Dear Customer, In response to your claim, we would like to apologize for any inconveniences caused. In these cases our Passenger Compensation and Service Plan includes the following options: - A free change of date (if a similar price range is...
  7. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Blev ett kort svar. Börjar tröttna på deras svar utan svar. Dear Vueling, You still have not informed me on what caused the delay of flight VY1871 the 17th of July. This is the third time I am trying to get an answer regarding what caused my flight to be more than five hours delayed. Would...
  8. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Nu fick jag svar från dem. Även detta känns "autogenererat" och de förklarar fortfarande inte vad som faktiskt är orsaken till förseningen? Dear customer, First of we would like to apologize for any inconveniences caused. In reference to the details that you have indicated, we would like to...
  9. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Ok! Jag bifogar deras svar här, när det väl kommer. Tack för hjälpen! /BaronS
  10. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Såhär blev brevet: Dear Vueling, I am not very pleased with you answer, since you gave me almost no information and answered none of my questions in the original post. I was not informed by anyone at the airport about my personal rights. The flight was more than 5 hours delayed and there has...
  11. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Läste den tråden! Så jag bör bara slänga iväg ett svar och "kräva" mina pengar samt påpeka att de inte gav mig någon information om mina rättigheter? För att sedan ta det vidare utifrån vad de svarar? /BaronS
  12. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Dålig trend. Ett ganska trevligt flygbolag i övrigt dock. Har någon några nyttiga tips på vad jag ska ta med i mitt svar till dom? Än så länge har jag bara att jag inte var informerad om min rättigheter, samt att jag är berättigad €380 enligt "Regulation 261/04 of the European Council." Den...
  13. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Tyckte jag sökte på allt möjligt innan jag postade. Förutom det. Tack så mycket!
  14. B

    Flyg m. Vueling, försenat <5h. Nekad ersättning. Hjälp?

    Hej, Jag skulle flyga med Vueling från CPH till BCN 13.15 den 17:e juli. Väl på CPH ser jag efter ett tag att flyget är försenat till 14.45. Tar lång tid innan vi får checka in. Väl i in-checkningen får vi en kupong på 75DKK. Får ett sms om att flighten är försenad ytterligare en timme...
Toppen