Sen tvingas SAS lägga ner LAX (för den flyttades väl antagligen till CPH pga lönsamhetsproblem även om officiella förklaringen var annan), därefter försvinner MIA och slutligen ryker någon av avgångarna till EWR eller vad tror vi?
SAS uttryckte väl aldrig i samband med flytten att yielden var bättre från CPH? Däremot angav man att lönsamheten var dålig på ARN-HKG, men det är ju inte samma sak...
Finns med i projektet. Det är gate F36 och F32 som anpassas till A380. Arbetet med att bygga om F36 påbörjas våren 2017 och ska vara klar i slutet av året. F32 byggs om året därpå och står klar hösten 2018.
Ramp E - Swedavia Extranet
Swedavia har i alla fall slängt upp lite info som beskriver processen med pre clearence inklusive karta över terminalen med alla stegen: Preclearance | Stockholm Arlanda Airport
Var där nu i april när jag skulle flyga ut från HK med AirAsia. Incheckning i T2 och tåg ut till piren. Såg bara LCC-bolag som stod parkerade vid gaterna. Utbudet av butiker var väl inget att klaga på och det fanns till och med en shop som sålde flygplansmodeller vilket i min värld är ett plus.