Senaste nytt

26h 30min i Chicago - era bästa tips!

srg

Medlem
Kommer ha väldigt lite (läs bara handbagage) då jag bokade efter EBG = inget bagage på Go Light biljett. Iof kan ju min bid slå in och då blir det Plus + Business.



Har tappat mitt PP tyvärr så får bli *A lounge hopping.



Blir aldrig jetlagged när jag reser och bilen står och väntar på Arlanda så får begränsa mig rejält med intaget tyvärr.



Finns det någon "sl.se" där borta så man kan kolla rutter, linjer och priser?



Mycket trevligt förslag och en gammal dröm att få besöka så det ska jag definitivt försöka få till!
CTA / Chicago Transit Authority - CTA Buses & Train Service - 1-888-YOUR-CTA - CTA
 

Brandten

Medlem
Edit: NU dök det upp rum på Hilton @ORD.
Bokar det så länge så får jag väl åka till stan på kvällen, tillbaka för att sova, till stan för frukost och tillbaka för att checka ut.

Fast då kanske hotell + resor ändå blir så "dyrt" att man lika gärna kan bo centralt.
 

jerixon

Medlem
Skulle absolut bo centralt. Palmer house brukar ha bra MVP priser på Hilton och det ligger perfekt för blå linjen och sightseeing :)

Edit: NU dök det upp rum på Hilton @ORD.
Bokar det så länge så får jag väl åka till stan på kvällen, tillbaka för att sova, till stan för frukost och tillbaka för att checka ut.

Fast då kanske hotell + resor ändå blir så "dyrt" att man lika gärna kan bo centralt.
 

ulagun

Medlem
Håller med många rekommendationer. Tipsar även om någon trevlig Chicago blues club på kvällen. Varför inte Buddy Guys, där man väl fortfarande då och då kan få träffa Buddy själv...
Stämmer, härligt ställe och han var där när vi besökte stället. Lyckades även få även hans autograf på tröjan jag köpte.

Hilton Palmers var däremot en besvikelse. Kanske hade för stora förväntningar. Loungen var en av de sämsta och stökigaste jag någonsin besökt. Kan det bero på att hissen från bottenvåningen är helt obevakad. (hotellentren ligger ju någon våning upp) Vem som helst kan komma in från gatan, ta hissen upp till lounge våningen och knalla in, då inte heller loungen hade någon som helst koll på vem som kom och gick.
 
Toppen