Senaste nytt

Hotell i London - Hilton, Accor eller tips?

Är London novis (bara varit där 1 gång för 12 år sen!) och klippte till på SAS julkalenderkampanj och på så sätt löste julklappen till min sambo. Nu kommer den stora frågan var vi ska bo? Någon som kan ge tips på område och eventuellt hotell? Då vi båda är ganska ovetande på London och har 3 hela dagar så förmodar jag att det blir en del shopping, men samtidigt får man väl pricka av ett par av Londons måsten. Budget ligger på ca 2500:-/natt (ej hugget i sten) och som så många andra har Jag HH Gold och Le Club platinum.

Alla tips och idéer är välkomna!
 

erhel

Medlem
Jag har två favorithotell nära St James's Park/Green Park i bra turistläge. Sofitel St James ***** och The Cavendish Hotel ****, båda är super.

Sofitel är något mer lyxigt med bra rum med de skönaste Sofitel MyBed jag provat än så länge, enorma badrum och bra service. Om man är obekväm med att bli bortskämd är det fel ställe ;)

The Cavendish är ett familjeägt hotell med väldigt brittisk känsla, i en bra bemärkelse. Bra frukost och väldigt tillmötesgående personal. Något mindre rum men jättesköna sängar. Om man pratar lite med dem på Facebook eller twitter om anledningen till varför ni åker dit är chansen stor för en överraskning på rummet. Jag har åkt dit för att fira en födelsedag och fick då uppgradering och chokladtårta.
 
Toppen